vrijdag 19 maart 2010

Een beetje van alles....

Omdat ik zin heb om te schrijven, zit ik even te verzinnen of ik wat te melden heb.
Altijd, zullen jullie denken en dat is ook wel zo, maar het moet wel boeiend blijven:-)
Eerst even over de cavia`s: Het is super leuk om te zien hoe die met z`n 4en genieten. Ze hebben elkaar al helemaal geaccepteerd en zijn de hele dag druk met -VOORAL- eten, rond snuffelen- op zoek naar eten- en dutten- op het eten. Geregeld ligt er een cnaafje lekker op zijn zij bovenop het hooi. Dat ligt kennelijk erg lekker en het is zo`n grappig gezicht, zo`n relaxte hummel midden in z`n bord eten...

Ondertussen is Nimah weer krols geworden. Dat was ze twee weken geleden ook al en dat is dus wel heel kort op elkaar. Daar wordt ik niet blij van want ze mag pas vanaf eind april naar de kater- vanwege onze vakantie in juni- en als ze zo vaak krols is wordt ze zo mager. Het vraagt wat van zo`n poesje om de hele dag kronkelend en trippelend met de achterpootjes, duidelijk te maken dat je er "klaar voor bent". Als ze bij Max terecht komt heeft ze het nog zwaarder. Max steekt zijn neus onder haar staart en je wil niet weten wat voor kreten er dan worden geslaakt door zo`n "sloerie". Maar ja, even geduld nog. We vinden het geen goed idee om kittens te hebben als we op vakantie zijn naar Engeland in juni. Bas en Jessie zorgen dan- samen met Samenda en Jasper- voor de dierenwen we kunnnen het hun niet aan doen dat er dan ook een nest kittens zou zijn, mét al de verantwoording die dat met zich mee brengt.

Verder ben ik aan het informeren voor een Somali poesje in de kleur....blauw!? Ik heb bedacht dat het leuk zou zijn om een Somali poesje in de kleur blauw te kopen en daar dan een wildkleur poesje uit te fokken wat we gaan houden. Het is makkelijker om uit een blauw poesje een wildkleurtje te fokken dan andersom- denk ik. Dit idee heeft een aantal pluspunten:
1. We kunnen uitvinden of de Soamli bij ons past, voordat we er twee van hebben.
2. We hebben dan moeder en dochter; net als bij Nimah en Fay.
3. De dochter is dan een Bahir Darretje( doordat onze cattery "Bahir Dar" heet)
4. De dochter is dan weer iets jonger waardoor ik langer door kan gaan met fokken.
Nimah is in 2011 aan haar laatste nestje toe;
Fay is in 2012/2013 aan haar laatste nestje toe;
Als we een blauw somali poesje van 2010 hebben kan ze - als alles goed verloopt- wel tot 2016 een nestje krijgen.....enz. Dat is wat men noemt: lange termijn planning!
Ik heb al een zeer enthousiaste fokker gevonden in Amsterdam waar veel kans is op blauw en waar deze zomer nog kittens zijn gepland én ze vind het leuk als ik weer verder ga met een poesje van haar!

Eigenlijk wilde ik ook nog vertellen over mijn eerste twee klanten voor het konijnenpension, maar dat komt nog.
Ik wil zo nog naar het bos met de honden en dus ga ik de computer afsluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten