woensdag 17 maart 2010

Gedachtenspinsels!

Ken je dat....dat je zoveel te overdenken hebt, dat je even wat anders moet gaan doen?!
Vandaag ben ik naar Burberry wezen kijken. Wat een dot van een poesje zeg! Echt een prachtig kind:-))
Maar.....en toen ben ik dus maar een poosje in de tuin gaan werken. Natuurlijk om te genieten van het mooie weer, maar ook om even mijn gedachtes af te leiden. Eerst heb ik de cavia dames bij de heren gezet...en toen was daar weer een klassiek geval van ontkenning...Sjors en Sjimmy( de cavia mannen dus)willen er niet aan....ze hebben geen balletjes meer, maar willen dat niet weten. De dames werden meteen besprongen:-)) De dames waren daar niet echt van gediend en dus werd het een geren en gepiep in het hok. Ik heb ook nog het konijnenhok schoon gemaakt zodat ik ondertussen een beetje in de gaten kon houden hoe het met het caviavolkje ging. Nu lijkt de rust al weer aardig terug gekomen en dus ben ik vol goeie moed dat het een leuk groepje zal worden.
Het konijnenhok is weer schoon en daarna ben ik verder gegaan met de achtertuin. Dat mooie weer geeft energie om aan de gang te gaan met de tuin. Lekker wat planten gekortwiekt, oude plant opgeruimd, geveegd, het hok van de cavia dames schoon gemaakt en verrotte bladeren uit de vijver gehaald. Heerlijk; zonnetje erbij, frisse lucht en genieten.
Daarna nog met Rana, Keli en Max naar de hei geweest dus mijn vitamine D heb ik wel gehad voor vandaag.

Dit alles heeft in mijn hoofd weer rust gegeven en dat was even nodig. Ik was dus bij Burberry wezen kijken. Echt heel leuk om te zien, vier kleine speelse Somali kittens in de kleuren blauw, fawn en wildkleur. Ik had nog nooit Somali kittens in het echt gezien en dus was het zowiezo goed om die eens te zien. Burberry wordt door har fokster omschreven als een heel lief poesje, misschien wel te lief, ze laat een beetje over zich lopen. Dat zou een probleempje kunnen zijn bij onze Abessijn dames...Maar wel een karaktertje wat mij erg aanspreekt. Haar fokster vertelde me dat ze wellicht bloedgroep B zal hebben doordat haar mama die ook heeft, en dat is het onderwerp van mijn gedachtespinsels. Bloedgroep B kan een probleem geven bij het krijgen van kittens. Het is een beetje technisch verhaal maar het zou zo kunnen zijn dat de kittens binnen de eerste 48 uur na de geboorte "vergiftigd" worden door de moeder als ze bloedgroep A hebben. En die kans is vrij groot omdat de meeste katers bloedgroep A hebben. Er is wel een oplossing en dat is de kittens de eerste 48 uur weg halen bij de moeder zodat ze geen melk bij haar kunnen drinken. Na 48 uur is het probleem voorbij en kunnen de kittens weer bij de mama. Mijn dilemma is of ik hier wel aan moet beginnen. Het is allemaal nog niet duidelijk; misschien heeft Burberry wel bloedgroep A en dan is er geen probleem, misschien gaat het wel goed als er kittens komen( bij dit nest is het ook goed gegaan)......
Afijn, ik heb een besluit genomen....Burberry komt niet bij ons wonen. Helaas, maar ik wil geen probleem opzoeken als ik dat van te voren weet. Als Nimah of Fay kittens krijgen en er gaat wat mis waardoor de kittens niet gevoed kunnen worden door de moeder, dan ga ik natuurlijk aan de gang met flesjes ed. Maar dan overkomt het me en dat is anders dan zoals nu...al weten dat er wellicht problemen gaan komen. Gelukkig staat Lex helemaal achter deze beslissing en dat is prettig. We zijn het eigenlijk altijd eens. En Burberry....zij mag blijven wonen bij haar fokkers want ze is zo lief dat ze daar de harten al veroverd had. Misschien moet het dan wel zo zijn, toch?!

En dan nog een onverwachte wending; Lex zou het wel heel leuk vinden om TWEE kleine Somali dametjes aan te gaan schaffen. Eén in wildkleur en één in blauw.......

Tjonge volgens mij is dit wel een heel verhaal geworden. Ik hoop dat het blijft boeien:-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten