dinsdag 23 maart 2010

Konijnen.....

Sorry hoor Iris, ik was het niet van plan, maar het wordt toch een konijnenverhaal:-)
Vanmorgen werd ik nl. door Lex uit bed getrommeld want onze 3 konijnen liepen los in de tuin. Onze konijnen zijn; Blues, een blauwe Vlaamse reus; Scooter, een Nederlandse dwerghangoor in de kleur rus en Browny; een bruin/geel dwergkonijn. De dames hebben zich kennelijk de laatste tijd vermaakt met het maken van een gat in het gaas. Vanacht was het zover, het gat was groot genoeg en de dames vertrokken met z`n 3en op avontuur. Gelukkig niet zo ver, want ik zou niet graag weer mijn konijnen kwijt raken.
Toen we de konijnen nog in de ren hadden zitten konden ze naar hartelust graven in de grond. Zo ontstonden hele holenstelsels. Hartstikke leuk en we dachten dat het gaas wat in de grond was gegraven wel afdoende zou zijn. Nou niet dus...die dames van toen hadden onder de grond een gat in het gaas gemaakt en via een tunnel zijn ze op avontuur gegaan...Kennelijk was het hier niet leuk genoeg want we hebben ze nooit meer terug gezien:-( En dat is ons dan ook nog 2x gebeurd. Dat risico wilden we natuurlijk niet meer nemen en sinds die tijd wonen deze 3 dames in het kippenhok. Tegels op de bodem, dus uitgraven.....ho maar! Alleen is het gaas duidelijk niet opgewassen tegen de knaagdrang van ons trio en dát hadden we nog niet gemerkt.
Toen ik uit mijn bedje was gerold en buiten bij het konijnenhok aan kwam waren Blues en Scooter alweer in het hok, alleen Browny liep nog buiten, maar met z`n 2en was dat zo gepiept. In een hoekje gedreven kon Lex haar bij haar nekvel grijpen. Lex is gelijk aan de gang gegaan met zaag, schroevendraaier en hout want het gat moest natuurlijk nog wel gedicht worden. De dames hebben de vrijheid geproeft en dan weet ik het zeker, dat smaakt naar meer. Ik zou echt heel verdrietig worden als we deze konijnen kwijt zouden raken. Ze zijn zo lief. Blues heb ik in 2009 gekregen voor mijn verjaardag. Lex heeft half Nederland af moeten bellen want ik had bedacht dat ik wel graag een blauwe Vlaamse reus wilde hebben en dat blijkt een niet zo veel voorkomende kleur te zijn bij de vlaamse reuzen en dan moest het natuurlijk ook nog een voedster( vrouwtjes) zijn. Afijn, het is Lex gelukt en zo kwam Blues bij ons wonen in oktober 2009. Scooter is bij mijn collega Dennis vandaan gekomen. Hij fokt Nederlandse dwerg hangoren en dit konijntje was "over". Ook zij is een heel gezellig en lief konijn en komt altijd naar het deurtje als je ze komt voeren. Verder is ze dikke vriendinnen met Blues. Browny komt uit de dierenwinkel en is -daardoor?- de meest schuwe van het stel. Samen met mijn neefjes Bart en Edi hebben we haar uitgezocht en haar naam bedacht.

Zal ik dan maar gelijk verder gaan met het konijnenpension?! Daar zou ik ook nog over schrijven en dat sluit wel leuk aan bij het bovenstaande.
Ik ben dit jaar gestart met een konijnenvakantiepension. Het heeft de "originele" naam "aan de Bettekamp" gekregen. Mijn broer heeft flyers voor me ontworpen en die heb ik uitgeprint, geseald en op een heleboel plaatsen opgehangen. Bij dierenartsen, dierenwinkels en in supermarkten kom je mijn flyer tegen. Verder heb ik een web-site gemaakt: "http://www.konijnenpensionbettekamp.nl en de link naar deze site op zoveel mogelijk zoekmachines en relevante sites geplaatst. En dan is het natuurlijk spannend of er klanten komen. En joepie....ik heb al twee klanten om in juli te komen logeren; één Vlaamse reus van 9 kilo!!! en een dwergkonijntje. Dat geeft me moed, in maart al twee klanten voor juli, dat zouden er dan toch meer moeten kunnen worden?!
Ik heb zondag dan ook de "konijenflat" besteld die ik al had uitgezocht. Daar zit nl. nogal lang levertijd op en dus kon ik niet langer wachten.
Ik hoop dat er nog meer aanmeldingen komen van loges, want het lijkt me heerlijk om in de zomer wat minder te werken ( bij Bartimeus) en me lekker te kunnen storten op mijn "pension", waarvan ik natuurlijk hoop dat het me ook wat gaat opleveren. Voorlopig is het alleen nog maar investeren, maar dat risico willen we( Lex en ik) wel nemen. Het gaat gelukkig niet om duizenden euro`s:-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten