dinsdag 16 maart 2010

Volgers en "cnaafjes".

Ik keek net hier op mijn web-log en nu zie ik dat ik al 5 "volgers" heb. Top zeg! Ik had van te voren geen idee of er ook maar iemand mijn verhalen zou willen lezen en nu blijkt het toch mensen aan te spreken. Hoewel ik het vooral voor mezelf doe- deze verhalen opschrijven- is het natuurlijk wel heel leuk dat het ook gelezen wordt. Dus; volgers en andere lezers...BEDANKT!!

Nu het wat warmer begint te worden kan ik verder met mijn idee om een cavia groep te gaan maken. Twee weken geleden heb ik bij de konijnenopvang in Zetten"Klein Geluk", twee vrouwtjes cavia`s opgehaald. Deze twee vrouwtjes( zeugjes) heb ik Tess en Lizzy genoemd en samen met Sjors en Sjimmy moeten zij een leuk groepje gaan vormen. Sjors en Sjimmy had ik al. Die heb ik vorig jaar meegenomen bij een vriendin vandaan omdat ze te schichtig waren voor haar kinderen. Omdat ik ze vooral heb om naar te kijken maakt dat voor mij niet zoveel uit en dus hebben ze hier een nieuw thuis gekregen. Nu is het hok best wel groot en dus leek het me wel leuk om er twee cavia`s bij te hebben. Mijn eerste plan was om er één zeugje bij te kopen, haar te laten dekken door Sjors of Sjimmy, en dan één zeugje uit dat nestje aan te houden( ik kan het -bijna- niet laten om klein spul te willen fokken) Maar toen ik eens wat verder ging kijken bij konijnenopvangen bleek dat er best veel cavia`s wachten op een nieuw huis. Daarom heb ik besloten om twee van die "homeless" zeugjes op te halen. Sjors en Sjimmy zijn twee mannetjes( beertjes) en dat betekende dus wel dat zij gecastreerd moesten worden. Ook dat ik twee weken geleden gebeurt en dus staat niets meer in de weg om er een groep van te gaan maken. Dat casteren koste trouwens wel een heleboel geld. Daar had ik wel vier nieuwe cavia`s van kunnen kopen- zoals Lex mij op zijn meest tactische manier liet weten- maar daar kon geen sprake van zijn:-)) Nu hadden Tess en Lizzy één lastig probleempje. Ze waren gewend om binnen te zitten en dan kun je ze niet zomaar buiten zetten. Zeker niet toen het nog behoorlijk vroor. Ze zijn dus tijdelijk in ons halletje bij de achterdeur gaan wonen. Beetje raar wel hoor, kom je ons huis binnen, loop je gelijk tegen een groot cavia hok op...Maar ach; de meeste mensen weten ondertussen wel hoe gek we hier zijn:-)) Zelfs de kinderen beginnen er geloof ik aan te wennen. Ik heb Bas weinig horen mopperen terwijl het hok precies voor zijn douche stond.
Nu het niet meer vriest zijn de dames verhuisd naar de veranda. Om het hok zit een "jas" die het hok warm houdt en zorgt dat er geen wind in kan waaien. Zo wennen ze langzaam aan het buiten wonen. Omdat de temperaturen wat op beginnen te lopen heb ik bedacht dat ze donderdag mogen verhuizen naar hun nieuwe hok en hun nieuwe maatjes Sjors en Sjimmy. Ik hoop dat de kennismaking soepel verloopt en dat het "one happy family" wordt. Kan ik vanuit het keukenraam genieten van hun gedribbel en bezigheden. En daar word ik nou happy van!
Ik zal nog een foto proberen te maken vanuit het keukenraam zodat jullie kunnen zien hoe dat er uit ziet.
Dit is dus het uitzicht op de voliere én het caviahok. Alleen was het raam een beetje vies, vandaar de "mist".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten