maandag 22 maart 2010

Druk weekend!

We hebben een druk, maar heel gezellig weekend achter de deur. Niet in de laatste plaats doordat Boris is wezen logeren. Boris is een pup uit het laatste nest van Keli(geb.29-09-09, Keli x Bandit)Boris werd zaterdag ochtend gebracht om één nachtje te komen logeren. Met zijn gebruiksaanwijzing erbij én natuurlijk nog heel wat aanwijzingen begonnen we aan dit spannende( vooral voor Boris`zijn baasjes) avontuur. Wij hadden er alle vertrouwen in dat het gaat lukken want Max is geweldig als grote broer en als speelkameraad. Boris was heel even aan het zoeken waar zijn baasjes waren gebleven, maar was daarna al snel afgeleid door Max en door ons. Niet zo moeilijk hoor om enthousiast te doen tegen zo`n "lekker ventje". Wel moesten we even wennen aan elkaars gewoontes. Kennelijk had ik gemist dat Boris moest poepen want dat deed hij in de kamer. We hebben dat al vaker gemerkt bij pups die hier kwamen logeren. Natuurlijk mochten ze dat nog toen ze hier als pupje waren en kennelijk is dat blijven hangen. Ze herkennen alles hier nog zo goed dat die gewoonte ook is blijven hangen( tenminste dat denken wij)Maar ach...even opruimen en klaar!
In de middag ben ik met het witte 4-tal naar het bos gegaan. Dat was gelijk een goot feest. Eerst was het nog even spannend voor Boris om in ons autootje te gaan, maar hij had al snel door dat dit autootje "feest" betekend. Lekker een half uurtje door het bos gewandeld waar Boris zich keurig gedroeg; netjes komen wanneer ik hem riep en hij hield mij zowiezo al de hele tijd in de gaten.
Thuis is het hele spul in de gang gaan slapen want zo`n jonge pup als Boris heeft ook nog veel rust nodig. `s Avonds lag hij, net als onze eigen honden, heerlijk aan onze voeten. De nacht vonden we best een beetje spannend want dit was de eerste keer dat we zo`n jonge pup te logeren hadden. Maar....wat een kanjer....toen de wekker afliep om 9.15u hoorde we Boris pas voor het eerst. Hij moest nodig plassen, maar hij is dan ook gewend om thuis al om 6.30u te gaan plassen, dan is zijn bazinnetje nl. altijd al wakker.Gelukkig hier niet want mensen die mij kennen weten hoe heilig mijn nachtrust is én hoe moeilijk ik uit mijn bed kom:-))
Die wekker stond niet voor niets zo vroeg. We hadden nl. een afspraakje op de hei met Jari( volle broer van Boris, geb.2008) en Buddy( volle broer van Boris uit hetzelfde nest). Als je het over een groot feest hebt.... Dit was één groot feest, 4 broers bij elkaar op de hei;Max( 2007), Jari, Buddy en Boris. Boris en Buddy trokken meteen enorm naar elkaar toe en dan zie je duidelijk herkenning. Ze hebben natuurlijk ook een kleine 8 weken heel intensief met elkaar samen geleefd in hun "nestperiode" en dat vergeten ze niet meer.
Ik hoef niet veel te vertellen over dit "uurtje" op de hei want de foto`s zeggen genoeg!




Zondag aan het eind van de middag is Boris weer opgehaald na een, voor alle partijen, zeer geslaagd weekend.
Nog 1 foto om te laten zien hoe Boris zich hier thuis voelde!

2 opmerkingen:

  1. Het was (vooral voor mij) heel spannend om Boris achter te laten. Na onze vorige herder met verlatingsangst hebben we daar een traumaatje aan over gehouden en laat ik maar eerlijk zijn:Ik kan Boris ook maar moeilijk missen. Heel erg bedankt voor al jullie goede zorgen. Boris was heel relaxt en tevreden toen we hem opgehaald hadden en heeft het duidelijk ook erg naar zijn zin gehad. Het was ook mooi om te zien hoe hij ook nog steeds aan jullie hangt. Zeker voor herhaling vatbaar, maar niet te vaak hoor, want ik ben zelf ook al zo verknocht aan ons ventje dat ik hem maar moeilijk af kan staan:>)) Apart hé van dat poepen, hij is bij ons eigenlijk al vanaf 8 weken helemaal zindelijk, maar we hebben in het begin het balkon gebruikt, omdat het te lang duurde om een hele verdieping af te rennen met hem in je armen en het balkon moet ik hem dan ook nog wel goed in de gaten houden.

    hartelijke groet,
    Maggie
    en ook namens Joop natuurlijk, die ook stiekum onze witte boef best wel gemist had!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Maggie,
    bedankt voor je lieve reactie. Wij zijn ook gek op Boris, dus hij mag best, af en toe, komen.
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen