dinsdag 9 maart 2010

Even stil......



Het was even stil op mijn blog. Er is veel gebeurt de afgelopen weken en daardoor kwam ik niet aan schrijven toe, maar nu, maak ik tijd.


Eerst maar eens melden dat Fay haar kittens heeft gekregen op 2 maart. Ze heeft 2 katertjes( 1 wildkleur en 1 blauw) en 1 poesje( wildkleur) gekregen. Het was een zware langdurige bevalling met een hoop gekreun en gesteun. Niet makkelijk hoor, als je er naast zit en je kunt niet zo veel doen. Maar mijn aanwezigheid bracht wel wat rust en na in totaal 4 uur waren er dus 3 prachtige en gezonde kittens die gelijk begonnen met drinken. Fay deed het ook gelijk weer goed; de kittens schoon likken en zorgen dat ze konden drinken. "Oma Nimah" kwam een kijkje nemen en begon ook gelijk met het wassen van de kittens, maar ook Fay werd uitgebreid schoon gelikt. Zo mooi om te zien!
Het gaat allemaal heel voorspoedig en we hebben de kittens dan ook namen gegeven. Het poesje heet Zafira en de katertjes Aygo en Matiz.
Verder heb ik enorm lopen piekeren over ons paard- Tieke. Tieke is een Friese merrie van bijna 12 jaar oud. Ze staat in pension tussen Ede en Lunteren en daar staat ze heerlijk de hele dag in de wei samen met nog een Friese merrie- Marre, een Arabier ruin- Amos, haar zoon( Fries x Andalusier)- Carré en een gespikkelde d-pony- Billy. De verzorging wordt helemaal gedaan dus daarvoor hoef ik niet naar stal. Dat is heerlijk want ik heb niet altijd de tijd en de energie om naar stal te gaan. Maar....deze winter ben ik er bijna helemaal niet geweest. Door allerlei redenen kwam ik er bijna niet toe om even bij Tieke te gaan kijken, laat staan om te gaan rijden. Daar voelde ik me erg schuldig over en dus heb ik enorm lopen stressen of ik het nog wel waard was om zo`n prachtig en lief paard te hebben als Tieke. Mijn eerste uitkomst was om haar te verkopen, maar...daar werd ik echt ziek van. Dat gaat het dus niet worden. Ik ga samen met mijn bijrijdste Sieneke proberen om het contact met Tieke weer op te gaan bouwen. Tieke wil me nu nl. niet kennen omdat ze me "verwijt" dat ik bijna niet ben geweest. Omdat de liefde van Tieke door de mag gaat heb ik me voorgenomen geregeld te gaan om haar een appeltje te geven. Ik kan haar nl. niet zelf uit de wei halen en poetsen enzo. doordat ik twee tennisarmen heb. Ik ga dus met hulp van Lex( mijn partner) en Jessie ( mijn dochter) ook weer meer doen met Tieke.


Dit allemaal bedenken gaf me zoveel stress dat ik - toen ik alles weer een beetje op een rijtje had- een migraine aanval kreeg. Nu is dat allemaal weer achter de rug en kijk ik er weer met vertrouwen naar uit:-))


Verder ben ik ook nog bezig met het opstarten van mijn konijnenvakantiepension" www.konijnenpensionbettekamp.jouwweb.nl aan de Bettekamp" en heb ik twee nieuwe cavia`s opgehaald bij de konijnen en cavia opvang in Zetten. Daarover de volgende keer meer, want ik ga zo werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten