woensdag 24 maart 2010

Droevig blog...

Vandaag wordt het iets heel anders...Ik heb een besluit genomen over ons paard Tieke. Ik zal eerst vertellen wat Tieke voor een paard is zodat jullie kunnen snappen waarom een besluit zo moeilijk kan zijn.
Tieke is een Friese merrie van bijna 12 jaar( ze is jarig in april)Ze is echt het ouderwetse type Fries en dat betekend dat ze fors is, echt meer het trekpaard type wat je vroeger zag.

Tegenwoordig worden de Friezen ranker( er wordt vaak Arabier in gekruist) zodat ze beter kunnen presteren in de sport, maar ik hou echt van dat "lompere" type. Tieke heb ik nu 3 jaar en ik heb op haar heerlijke buitenritten gemaakt in de bossen rondom Lunteren. Samen met vriendin Astrid op Amos hebben we ontzettend veeeeel gekletst onderweg. Daarna een kopje thee op stal en een heerlijke ochtend was weer voorbij. Tieke is een paard waarop ik me zeker voel. Ze doet geen gekke dingen en als ze al iets eng vindt dan schiet ze hooguit 3 stappen vooruit. Kortom een paard wat qua temperament erg goed bij mij past.
De redenen dat ik tot mijn besluit ben gekomen zijn te lastig om op papier te zetten, maar neem van mij aan dat het heel wat gepieker en tranen heeft gekost om zover te komen.
Het besluit om Tieke te gaan verkopen......
Ik weet ondertussen wel dat het voor mij het goede besluit is, maar tjonge wat had ik graag wielrennen als hobby gehad....Stoppen met je hobby is dan een stuk makkelijker. Je hangt je fiets op in de schuur óf je zet hem op Marktplaats, en klaar.....
Nu betekend het dat je afscheid moet nemen van een dier, een levend wezen, en dat is verrekte moeilijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten