donderdag 10 mei 2018

Operatie Noes

De operatie van Noes is gisteren succesvol verlopen!

Om 9 uur hebben we haar gebracht en toen mochten we mee om te zien dat het infuus werd ingebracht......wat na een paar pogingen niet lukte want Noes dacht er duidelijk anders over. Ze hebben haar toen eerst verdoofd en wij zijn weg gegaan. We hadden er vertrouwen in en verder is het toch vooral afwachten.

Om kwart over 12 werd ik gebeld dat de operatie achter de rug was, dat ze een hoop weefsel uit Noes haar binnenoor hadden gehaald( meerdere poliepen) én dat ze alweer wakker was maar erg boos was op haar kraag. Na de volgende operatie zou de arts me weer bellen om te overleggen wanneer Noes naar huis zou mogen.
Rond 14u hoorde ik dat ze wakker genoeg was en het beste thuis af zou zijn. Ik kon haar om 15u ophalen en zou nog uitleg krijgen over de nazorg.
Ik moet zeggen dat ze dat allemaal nestjes op orde hebben in de Wagenrenk. Er is uitgebreid tijd voor je om alles uit te leggen en om je vragen te stellen. Ik kreeg ook een potje te zien met het weefsel uit Noes haar oor. Dat leek niet zo veel maar als je je voorstelt hoe klein zo`n middenoor van een kat maar is, was het behoorlijk veel. Er is wat opgestuurd voor onderzoek maar we gaan er vanuit dat alles is weg gehaald en dat de genezing nu kan starten.

Er zit nog een drain in de wond, dus die moet schoon gehouden worden, ze heeft pijnstilling en
antibiotica en verder vraagt het tijd natuurlijk. Doordat er wat oogzenuwen zijn geraakt hangt het derde ooglid over het oog van Noes maar dat moet met een week of 3 weer zijn hersteld. Dat komt veel voor bij deze operatie maar kan geen kwaad. Verder is het afwachten of het koppie van Noes weer recht komt te staan. Doordat het al zo lang in de scheve stand staat zou het kunnen dat het niet meer goed komt. Maar de problemen met het evenwicht zijn nu over want er drukt niets meer tegen het evenwichtsorgaan.

Al met al dus een behoorlijk avontuur, vooral voor Noes. En ook al blijft ze scheef....voor Bart is ze de liefste poes "ever"

IK WIL NOGMAALS IEDEREEN BEDANKEN DIE HEEFT BIJGEDRAGEN AAN DE OPERATIE VAN NOES. DANK ZIJ AL JULLIE GIFTEN HEBBEN WIJ NOES KUNNEN LATEN OPEREREN!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten