donderdag 3 mei 2018

Noes......en de andere poezen

Op de actie voor de operatie voor Noes is al.....€915,- binnen gekomen. Wat een ongelofelijk succes is deze actie geworden zeg!!
Voor wie het nog niet had begrepen; Noes wordt komende woensdag geopereerd! Verder is er nog niets nieuws te melden, alleen dat Bart en ik ontzettend blij zijn met jullie gulle gaven xx

Otje op onderzoek
Er is allerlei nieuws te melden over de andere katten hier in huis.
Ik heb vanmorgen een flinke verhuizing gehouden.

Als eerste heb ik Mila met haar kittens naar de huiskamer gehaald. Zij zijn alweer 6 weken en groeien en bloeien. Het is tijd voor hun om kennis te gaan maken met de grote wereld beneden en dus zijn ze met hun katten bak, speeltjes en hun mama Mila naar beneden gekomen. Otje( wildkleur poesje) dacht dat wel zelf te kunnen en rolde van de trap....niets aan de hand hoor, beneden ging ze gewoon op onderzoek uit. Tot nu is zij steeds de eerste die nieuwe dingen doet zoals uit de doos rollen toen ze iets meer dan 3 weken was.
Otje en Aagje op schoot geklommen
Hoewel ze pas 2 uurtjes beneden zijn in een heel nieuwe grote ruimte mét daarin een grote hond....lopen ze al dapper rond en Aagje( het blauwe poesje) loopt al hier bij me op de tafel haha. Zo`n kleine hummel. Op het moment probeert Otje via mijn broek op mijn schoot te klimmen. Wat een gezelligheid weer in de huiskamer!
Tos speelt met balletje achter het benchje
Tos( het blauwe katertje) komt steeds wat achter zijn zussen aan. Hij is duidelijk geen held en springt af en toe "een gat in de lucht"...niet van plezier, maar van schrik. Maar ook hij gaat echt wel wennen en zal zijn zussen gaan volgen in alles wat zij doen.

Omdat de verhuizing naar beneden- nieuwe ruimte en hond- al spannend genoeg is voor de hummels heb ik Loua, Bibi en Fynn even in de kattenkamer gezet. Daar mogen zij verblijven terwijl de hummels hier in de huiskamer wennen. Daarna zal ik eerst Fynn en daarna Bibi en Loua bij ze laten zodat ze langzaam kunnen wennen aan alles wat er hier rond loopt in huis.
Otje en Aagje zitten nu beide bij mij op schoot!!

Aagje en Tos op onderzoek
Arun- de broer van Loua en mijn toekomstige dekkater- zit sinds 2 dagen bij Olle zodat Olle ook gezelschap heeft en zo kan Arun gaan wennen aan zijn verblijf in de katerkamer. Hij zal nog een poosje moeten wachten op zijn maatje Tos want die is natuurlijk pas 6 weken, maar als Olle is herplaatst krijgt hij zeker een ander bij zich in het katerverblijf zodat hij niet alleen is. Ik vind het een te groot risico worden om Arun nog tussen de poezen te hebben lopen omdat ik natuurlijk niet weet wanneer Bibi en Loua krols zullen worden.

En dan Fiep. Zij moet nog een dag of 5 voordat de kittens geboren worden. Ze is ontzettend dik en ik zag dat de melklijsten al zijn opgezwollen. Misschien komen de kittens iets eerder, dus het leek me een goed plan om haar te verplaatsen naar de kamer waar Mila met haar kittens vandaan komen. Lekker even schoon gemaakt, twee kraamdozen klaar gezet, kattenbak, eten en drinken en de kraamkamer is klaar. Mocht ik er dan niet zijn als de bevalling begint- wat ik natuurlijk niet hoop- dan zit ze veilig in de kraamkamer en weet ik zeker dat ze geen kittens gaat krijgen in een stoffige stoel zoals ze met haar tweede nest deed. Ik verwacht dat Fiep echt wel zal wachten totdat ik erbij ben om haar door de bevalling heen te helpen want dat is tot nu toe eigenlijk altijd zo. En natuurlijk komt ze weer met haar kraamdoos naast mijn bed te staan zodat ik het gelijk in de gaten heb als ze begint. Maar hopelijk wacht ze tot na het weekend want ze is officieel maandag uitgeteld om te bevallen. En een paar dagen eerder op 9 weken is een hoop








Geen opmerkingen:

Een reactie posten