vrijdag 4 mei 2018

Lizzy

Helaas is er nog geen nieuws dat het veulentje is geboren. Wat houdt Lizzy ons in spanning zeg. Ik ga elke dag bij haar kijken en volgens mij vindt ze dat wel heel fijn, ze houdt enorm van tutten. Vandaag heb ik haar lekker geborsteld en dan komt er ontzettend veel haar bij haar los....weg met dat gekriebel. verder verzorg ik haar mokplekjes op haar benen en dat lijkt al beter te worden. Gelukkig is het droog en ook dat helpt daarbij mee.
Vandaag heb ik haar prachtige lange manen mooi uitgekamd en ook haar staart. Anti-klit erin en borstelen maar. Daarna heb ik er een lange vlecht in gemaakt. Ik las in een boek over fokken dat het een goed idee is om de staart te bandageren. Ik heb geen bandages, maar volgens mij is het vlechten ook een prima idee om die staart niet in de weg te laten zitten bij het veulenen.
Misschien is het alleen om mezelf wijs te maken dat ze nu heus snel zal gaan bevallen....

Volgens mij is op de foto bovenaan wel goed te zien hoe dik ze is geworden. En wat ook leuk is om te zien....haar gezwollen uiertje. Dat is natuurlijk niets vergeleken bij een koeienuier, maar voor een merrie is dit echt groter dan normaal.

De namen voor het veulen zijn bedacht. Een merrie veulen zal Blossom gaan heten en een hengst veulen Baran. Astrid maakt altijd iets geks van namen en dus heeft ze als stamboom naam; Bliksemse Bonte Blossom/Baran van het Buurtbos bedacht. Wie weet....misschien zet ik dat wel echt op de stamboom aanvraag ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten