donderdag 24 mei 2018

Kittens, kittens, kittens

BIBI
De kittens spelen een grote rol in huis. Natuurlijk zijn Bibi, Arun en Loua ook nog kittens; ze zijn alle 3 geboren in oktober 2017 en dus zijn ze nu 7 maanden. Ze groeien alle 3 goed en vermaken zich best met de andere katten in huis en vooral Loua reageert heel leuk op Max. Vooral lekker in zijn vacht "tappen"vind ze heel fijn.

LOUA
Ik heb het idee dat de hormonen van zowel Bibi als Loua wakker aan het worden zijn, dus het is goed dat Arun al in het katerverblijf woont. De dames moeten eerst nog lekker groeien voordat ze toe zijn aan een nestje. Ik heb er natuurlijk al wel over nagedacht en omdat ik in november een show heb, waar ik ze mee naar toe wil nemen, zullen deze dames in november/december gedekt worden.

Voor Olle heb ik gisteren een afspraak gemaakt voor zijn castratie. Nu hij geen poezen meer op zijn lijstje heeft staan die door hem gedekt willen worden, gaat hij met dekpensioen. Aanstaande dinsdag gaat het gebeuren; hakkie takkie, weg zakkie....

TOS en AAGJE
Ik was gisteren bij de dierenarts omdat de kittens van Mila alweer 9 weken zijn. Ze waren dus te aan hun eerste gezondheidscheck en hun eerste enting. Gelukkig zijn Tos, Aagje en Otje alle 3 goed gekeurd en konden ze hun vaccinatie krijgen. Alleen het oogje van Otje is nog niet helemaal genezen, maar het gaat goed vooruit. Het hoornvlies is niet meer beschadigd. Het zal nog wat tijd kosten, maar dan moet het oogje zich goed herstellen. Het is een voordeel dat Otje nog een kitten is want dan is het herstel vermogen groot. Er zal wel een lidtekentje achter blijven( een dof vlekje op het oog) maar daar zal Otje weinig tot niets van merken.

Gisterenmiddag is er bezoek geweest voor Aagje en het is nu zeker; Aagje gaat wonen in één van de twee kattengroepen van de
dierenopleidingen in Barneveld. Aagje zal veel aandacht krijgen van de leerlingen want ze zal worden gebruikt in de lessen. Voorlopig mogen de 3 nog lekker een poosje hier spelen om verder te groeien en te ontwikkelen. Otje zal met 13 weken verhuizen, Aagje met 14 weken en Tos blijft hier wonen.

Over de kittens van Fiep zal ik morgen schrijven!
OTJE MET LOUA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten