maandag 14 mei 2018

Nieuws Nieuws Nieuws

Hij is geboren.....eindelijk!!
Het veulen van Lizzy is een hengstje en hij heet Baran. Moeder en zoon doen het super en vanmorgen zijn ze al op de wei gegaan. Baran galopperend achter zijn moeder aan.

Wat een ongelofelijke ervaring. Niet gedacht dat het zo intens zou zijn. Na al dat lange wachten was ik zo gespannen of alles goed zou gaan, of er een gezond veulen geboren zou worden en natuurlijk hoe Lizzy het zou doen.
Nou Lizzy doet het geweldig. Eerste keer mama worden, zelf nog maar 5 jaar oud en gelijk vol met moeder gevoelens.

Het enige wat niet helemaal volgens het boekje verliep was het afkomen van de nageboorte.
Toen Astrid en Mario rond half 9 zondag ochtend op stal kwamen was Baran kort daarvoor geboren. Natuurlijk moet je Lizzy dan voorzichtig benaderen want je weet niet in welke mate zij haar veulen beschermt. Gelukkig ging dat heel goed en dus kon Astrid gelijk het naveltje ontsmetten.
Ze heeft ook de dierenarts gebeld want de nageboorte kwam er niet af en dat is natuurlijk wel heel belangrijk.
Toen was ik eindelijk wakker en dus kreeg ik het goeie nieuws te horen; it`s a boy!!

Ik kwam gelijk aan met de dierenarts, dus dat kwam goed uit en mijn hemel....wat is dat mooi zeg.....mijn paard wat een veulentje heeft gekregen. Zo trots op Lizzy en zo blij met Baran!!

De dierenarts heeft 1x oxytoxine gespoten en liet nog een extra spuitje voor mij achter. Helaas was het eerste spuitje niet genoeg en dus heb ik om half 12 het tweede spuitje gegeven. Toen kwam de nageboorte gelukkig los en om kwart over 12 kon ik eindelijk gerustgesteld adem halen. Wat een emoties geeft dit zeg....Zo blij dat ik niet alleen op stal was maar Aad en Anja er ook waren.

En dan loopt daar een veulen waar je 11 en een halve maand op hebt gewacht....en ik ben gelijk verliefd. Wat een wonder en hoe mooi om te zien dat hij drinkt( met smak geluidjes erbij) en loopt en poept( ook niet onbelangrijk).
Welkom Baran, we zullen je omringen met liefde zodat je vertrouwen in de mensen zal groeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten