dinsdag 22 mei 2018

De namen zijn bedacht

Voor de 3 katertjes van Fiep ben ik na gaan denken over namen. Ze doen het super en groeien hard, dus dat ziet er gezond uit. Omdat ik graag namen binnen een thema geef moest ik eerst het thema bedenken. Ik was er al snel achter....het moet iets zijn met "lui of sloom"..... Het zijn zulke luie, dikke hummels dat me dat wel toepasselijk leek. Samen met vriendin Caroline zijn we gaan zoeken naar Afrikaanse vertalingen van woorden als sloom en traag. Helaas waren dat geen leuke namen voor een kitten. Wat wel een leuke naam bleek, is "dekbed"; JABARI in het Keniaans. Dat was al één leuke naam. Daarna kwamen we op "bed"; KITANDA in het Keniaans en ook ""slaapkamer" bleek een leuke naam te zijn; CHUMBANI
Altijd weer leuk om namen te verzinnen en ik vind dat het deze keer ook erg goed geslaagd is.

Als ik nu in de doos kijk bij Fiep en de katertjes dan zie ik dat er wat meer leven in de kerels komt. Ze schuiven wat door de doos en zijn dus bezig om wat te gaan ontdekken van de- nu nog- kleine wereld om hun heen. Ik denk dat het heerlijke ventjes gaan worden want met zo`n relaxte start kan dat bijna niet anders.

Voor de kittens van Mila staat morgen de eerste enting op het programma. Altijd best een beetje spannend want ze worden dan natuurlijk gelijk gecontroleerd op gezondheid en ik ben altijd blij als ik hoor dat alles goed is. Er kan dan gelijk weer even naar het oogje van Otje worden gekeken. Het is al een stuk beter, maar nog niet helemaal genezen.
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten