zondag 7 april 2013

weer wachten

Het wachten is begonnen.Vandaag is Tess 9 weken en ze is zoooo dik! Ik ben bang dat er 6 kittens geboren gaan worden, maar dat is natuurlijk altijd maar gokken. Ik heb in ieder geval nog nooit zo`n dikke poes gehad!Hoeveel het er zijn zullen we pas weten als Tess ook echt bevallen is.

Het plan voor vandaag was om gezellig met John en Marion en hun honden te gaan wandelen met Keli en Max. Maar vanmorgen toen ik uit bed kwam had ik het gevoel dat er wat is verandert bij Tess. Haar buik lijkt strakker en ze reageerde ook anders. Brommen tegen de kittens van Suus en ook tegen Suus. En dat terwijl ze de afgelopen week juist de zorg voor de kittens van Suus is gaan delen met Suus. De kittens worden gewassen en gezoogd door Tess en dat vinden de kittens helemaal prima. Maar nu dus een verandering en daarom gewoon thuis gebleven. De vorige bevalling van Tess was een heftige met veel pijn voor Tess. Er bleek toen een dood kitten in haar buik te zitten en dat zorgt er voor dat de bevalling wordt vertraagd. Ik ben dus wel bezorgd om deze bevalling, maar aan de andere kant heb ik er ook vertrouwen in dat het deze keer makkelijker zal gaan in de hoop dat er nu geen dood kitten in haar buik zit. Mocht ze nu weer zo`n zware bevalling hebben dan is het de laatste keer dat Tess een nestje krijgt. Ik wil het haar dan niet meer aan doen om door zoiets te moeten omdat ik dat zo graag wil. Maar, zoals ik al zei, ik heb er vertrouwen in dat het deze keer wel goed zal gaan en dat Tess een goeie moeder is heeft ze de vorige keer al laten zien.

Dat ze goed zal gaan moederen heeft ze de afgelopen week al laten zien bij Flenn,Boras, Tumba en Kiruna. Ze begon met het wassen van de kittens die daarop maar eens zijn gaan proberen bij haar te drinken en daardoor is de melkgift al op gang gekomen. Ze is er dus klaar voor en laar die kittens dus maar komen. Dan heb ik ook rust want ik vind het zo spannend als een poes moet bevallen. In de eerst plaats of het allemaal goed gaat voor de poes,of er gezonde kittens worden geboren en dan natuurlijk ook hoeveel kittens,welke kleur en zijn het poesjes of katertjes. En nu ik een aardige wachtlijst heb voor kittens ben ik natuurlijk ook benieuwd of ik aan de vragen kan voldoen die op mijn lijstje staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten