vrijdag 19 april 2013

Het kleine ventje...

Ik zou vertellen waarom Jacqueline hier woensdag was.

Woensdagochtend had ik contact met Jacqueline over Tess en natuurlijk ook over de kittens van Flo. In het bijzonder vroeg ze naar het allerkleinste ventje. Hij was die nacht afgevallen en dus leek het erop dat hij een flesje er bij moest hebben. Met alle hectiek van een nestje net geboren van Flo, Tess aan het bevallen en ook nog een nestje met kittens van 8 weken van Suus, is dat natuurlijk een behoorlijke taak.
Jacqueline bood gelijk aan om de kleine te gaan flessen en of ik dat wilde.Natuurlijk!! Wat een lief idee van Jacqueline. Het ventje lijkt helemaal gezond, alleen klein en in het geweld van nog 6 drukke en veel grotere broertjes en zusjes, kom je dan niet echt aan een tepel toe. ik ben toen gelijk begonnen met het geven van een flesje zodat hij het zou redden totdat Jacqueline zou komen.

Ondertussen was ik natuurlijk druk met Tess haar bevalling en de toestanden daar om heen en ik had niet verder aan Jacqueline gedacht. Later zag ik dat ze een berichtje had gestuurd dat ze in de auto was gestapt op weg hierheen.

Toen Jacq hier aan kwam had ik nog niets gehoord over Tess, dus hebben we eerst bij het kleine volkje boven gekeken en daar lag dat kleine ventje natuurlijk bij. Hij viel volledig in het niet tussen al die krioelende kleintjes.
Ondertussen belde dierenarts om te vertellen over Tess en het verloop van de keizersnede. We zijn toen samen naar de praktijk gegaan om Tess en haar kindertjes op te halen zoals ik al had geschreven gisteren.
Toen we weer thuis waren en we de baby`s van Tess ook in de doos legden werd de drukte alleen nog maar groter, Tess had moeite om te wennen aan het feit dat ze moeder was geworden,ze geeft nog geen melk, dus hebben we toen besloten dat het ventje mee zou gaan met Jacqueline om hem een kans te geven.

Eerst nog even een flesje en toen lekker in een warm doosje met een kruik erin mee naar Alkmaar.

Heel spannend natuurlijk of het kleine ventje het gaat redden. Maar zo heeft hij de grootste kans dat hij het gaat redden.

De eerste berichten die ik heb gekregen zijn positief, dus ik hoop dat het door gaat zetten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten