zaterdag 13 april 2013

Wanneer gaat het gebeuren?

Ik ben zo benieuwd en ben maar aan het wachten. Mijn hele dag ben ik er mee bezig...zie ik al iets, zijn er verschijnselen van en aanstaande bevalling....
Ondertussen wel heel veel gedaan hoor want alleen maar stil zitten en wachten geeft niet echt een goed gevoel, dus ben ik ook gisteren maar weer druk aan het poetsen gegaan. Boven de slaapkamer stevig aangepakt- soort van voorjaarsgevoel schoonmaak- de overloop en. Logeerkamer helemaal schoongemaakt en dat alles met Flo en Tess vlakbij me in de buurt want waar ik ben, daar zijn de meiden. Ze blijven me opzoeken.
In de logeerkamer heb ik het een en ander verandert zodat dit de kraamkamer kan worden voor Flo en Tess als de kittens zijn geboren. Het ledikantje van Luuk- onze kleinzoon- heb ik verhuisd naar Jessie    haar benedenkamer. Jessie heeft twee kamers met daarin ook de trap naar boven. Onder de trap haar buro en boven haar slaapkamer. Omdat het beneden kamertje bijna niet wordt gebruikt- Jessie is weinig meer thuis en studeren doet ze in bed- leek het me wel kunnen om Luuk zijn bedje daar neer te zetten. Dan kunnen de poezen dat niet gaan gebruiken als nest voor hun kroost.
Dat geeft een hoop ruimte in de kraamkamer zodat daar straks makkelijk twee dozen kunnen staan. Ook de kattenbak staat er al en het eten en drinken. Het logeerbed heb ik helemaal strak ingestopt met een sprei zodat de dames ook niet in de verleiding kunnen komen om de kittens onder het dekbed te verstoppen.
Zo lang de kittens nog niet zijn geboren blijven de kraamdozen nog bij ons op de slaapkamer staan. Ik wil gewoon alles kunnen horen op het moment dat de bevalling begint:-)

Vandaag heb ik nog even overlegd met de dierenarts over Tess. Zij was afgelopen dinsdag uitgeteld en dus is ze al een behoorlijk stuk over tijd. Ik wilde graag even horen of er al iets moet gebeuren of dat we het moeten blijven afwachten. Zij adviseerde om geduldig af te wachten en het was vooral belangrijk dat Tess nog goed eet en dat de kittens blijven bewegen in haar buik. Mochten ze maandag nog niet zijn geboren dan is het advies om een echo te laten maken om te kijken of er niet een dood kitten voor de uitgang ligt.

Voor Flo valt het nog wel mee want zij was gisteren uitgeteld. Ik dacht eigenlijk donderdag maar ik zag vandaag in mijn agenda, die ik op het werk had laten liggen, dat voor haar vrijdag de dag was. Daar maak ik me dus niet zo druk over en ik blijf hopen dat ze vannacht geboren gaan worden.
Morgen heb ik nl een lange dag op mijn werk. Ik moet om kwart over 10 aanwezig zijn om met onze hele groep naar de dierentuin te gaan. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik heb ook nog een late dienst, dus ik werk morgen van 10.15 tot 22.30u. Gelukkig is Lex thuis en hij weet ondertussen ook al hel wat van bevallingen, maar ik ben er toch het liefst zelf bij en dat heeft Lex ook het liefst. Mocht het dus vannacht niet gebeuren, dan graag morgen nacht!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten