maandag 15 april 2013

Vooruitgang...?!

Vandaag lijkt er dan toch eindelijk schot in de zaak te komen. Flo gaf vanmiddag aan dat er wat staat te gebeuren. Ik was beneden met Lex tussen de middag even aan het koffie drinken toen Flo luid miauwend naar beneden kwam. Ze bleef maar hard miauwen iets wat ik niet van haar ken en dus had ik het gevoel dat ze me op kwam halen. Dat heb ik al eerder mee gemaakt met poezen hier in huis die gingen bevallen en dus ben ik daar niet verbaasd over.
In het verleden was vooral Nimah- sorrel Abessijn- een poes die zeker niet zou bevallen zonder mij erbij. Zij maakte mij wakker of kwam me halen als het zover was. Ik weet nog dat ze eens aan het bevallen was en dat er al twee kittens waren geboren. Toen hoorde ik mijn moeder beneden binnen komen, dus ik daar naar toe.Sta ik daar even te praten...komt Nimah naar beneden, luid miauwend, dus ik maar weer mee naar boven. Nimah in de doos en daar kwam weer een kitten.
Dat is toch bijzonder; ondanks dat ze al twee kittens had liggen in de doos vond ze het toch nodig om eruit te komen om mij te halen. Dat is echt ene geweldige ervaring en zo heb ik er dus meer. Ik ben er dus absoluut van overtuigd dat - in ieder geval dit soort- katten hun mens er bij willen hebben als het gaat beginnen.

Vandaar dat ik nu alweer de hele middag op mijn bed zit met drie katten erbij; Tess, Flo 'n Fynn. Flo is helemaal blij dat Fynn ook hier is en het is aandoenlijk om te zien hoe Flo constant probeert aandacht te krijgen van Fynn. Maar ook Tess wordt gezien als een grote vriendin en hulp bij het verwerken van weeën- die ik zeker zie bij Flo. Kennelijk dalen de kittens nu in want de weeën zijn duidelijk en Flo is constant aan het spinnen,iets wat ik bij bevallingen veel vaker hoor.
Het lijkt alsof Tess wordt aan gestoken door Flo want even later hoor ik haar net zo hard spinnen.
Dat gaat zo een poosje door en dan komt er weer een periode van rust. Beide dames liggen lekker te slapen en ook Fynn heeft zich heerlijk op het bed genesteld. Flo heeft af en toe even een opleving en gaat dan in de doos liggen; alleen of samen mer Fynn en soms gaat ze flink aan het graven in de handdoeken in de doos.
Haar hormonen zijn duidelijk actief en zich aan het klaar maken voor de bevalling. Ze is nu net weer in de doos gaan liggen en ik hoop dat dit het begin is van de werkelijke bevalling......
Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten