vrijdag 26 april 2013

Het gaat super!

Het gaat super met de kittens, met Waylon en met beide moeders ook. Ze liggen nog steeds in dezelfde doos met hun 9 kittens en het is heel relaxt. De vorige keer dat Flo een nest had was ze steeds met de kittens aan het slapen. Om de 3 dagen vond ze dat ze een nieuw plekje moesten hebben en dat was niet altijd de plek de ik het meest handig vond. Nu heeft ze helemaal geen drang om te gaan slepen. Ze hebben één keer alle kittens op het bed gesleept, maar ook dat was niet handig want er was er één naast gevallen die ik gelukkig hoorde schreeuwen.
Het bed is nu gebarricadeerd zodat ze er niet meer op kunnen en sinds die tijd ligt het spul heerlijk in de doos.

Sinds woensdag heeft Waylon ook helemaal door dat hij zelf op zoek moet gaan naar de tiet en nu groeit hij ook lekker. Met het flessen was hij natuurlijk gewend dat de melk naar hem toe kwam, maar dat is verandert nu hij bij zijn mams en tante ligt want hij moest toch echt zelf op zoek. Eerder legde ik hem iedere aan bij Tess om te drinken en toen is zijn instinct om zelf op zoek te gaan weer wakker geworden.
Van de 91 gram die hij was toen hij maandag hier kwam, is hij nu gegroeid naar 123 gram. Dat ziet er dus goed uit. Ook bij hem zijn de oogjes open, dus hij ontwikkeld zich net als zijn broertjes en zusjes, is alleen een stuk kleiner, maar dat zegt nog niets.

Sinds gisteren zijn de hummels ook door de doos aan het tijgeren en dat betekend dat ze binnen een paar dagen al aardig beginnen te lopen. Ik denk dat het dan tijd is voor een grotere doos en ik hoop dat de moeders daar dan mee instemmen.

papa Fynn, mama Suus met hun 4 kittens
Ondertussen ontwikkelen de kittens van Suus en Fynn zich ook natuurlijk. Het zijn 4 drukteschoppers die het heerlijk vinden om door de kamer te racen, achter elkaar aan, te stoeien, buiten te zijn in de ren en ik moet zeggen dat het poesje ook uitermate sociaal is. Kiruna zoekt me steeds op en klimt dan bij me op schoot. Zo leuk! Met zo`n kleine meid krijg je dan toch al een band.

Afgelopen maandag zijn de kittens bij de dierenarts geweest voor hun eerste enting en lichamelijk onderzoek. Ze zijn alle 4 goed gekeurd en kregen hun enting. Woensdag hebben ze hun chip gekregen en toen heb ik ook de stambomen aangevraagd met daarop de naam die ik voor ze had verzonnen, maar bij alle 4 ook een tweede naam die door de nieuwe eigenaren is verzonnen. En dus zijn ze bijna klaar voor het verhuizen naar hun nieuwe "thuizen". Nog een enting als ze 12 weken zijn en dan vliegen ze alweer uit. Het gaat altijd zoooo snel....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten