dinsdag 30 april 2013

Ons kleine ventjeWaylon

Hij blijft ons bezig houden; het kleine ventje.
Bij hem ben ik extra alert op het wegen want een paar gram eraf zie je niet, maar kan wel het begin zijn van een terugval. Tot nu toe geen reden tot ingrijpen want het mannetje was in de week dat hij terug was van Jacqueline al 50 gram gegroeid.

Tot ik hem gisteravond weer woog en zag dat hij niets was aangekomen en dat klopt niet. Zo`n jong kitten groeit normaal een aantal grammen per dag en niet groeien is dus niet pluis. Ik heb hem gisteravond dus een flesje gegeven in de hoop dat hij dan net wat meer power zou hebben om het zelf te kunnen.
Dat is duidelijk niet gebeurt vannacht want vanmorgen was hij 10 gram! afgevallen. Dat is niet goed!! Het was ook te voelen want ik had een beetje futloos mannetje in mijn handen. "Alle hens aan dek" en gaan flessen. Het ventje is helemaal gezond, maar kan gewoon niet op tegen die dikzakken van een broers en zussen waar van er één al over de 300 gram is.

Gelukkig gaat dat geven van melk heel goed en hij doet ook duidelijk zijn best om te drinken. Nu zien we ook het verschil met het kleine meisje Xsara wat we in het eerste nest van Flo als flessenbaby hadden. Zij deed er zelf geen moeite voor en zij was ook lang zo levendig en driftig niet als deze kleine Waylon. Bij Xsara was het dus misschien al vanaf het begin een uitgemaakte zaak dat ze het niet zou overleven omdat er misschien van binnen iets niet goed was. Bij Waylon is de enige reden dat hij als kleinste en laatst geboren kitten gewoon niet aan de bak komt.

Gelukkig ben ik sowieso vandaag en morgen vrij en kunnen we dus een goeie start maken en donderdag heb ik een late dienst zodat Lex het al vrij snel kan overnemen als ik naar mijn werk ben en Lex komt thuis uit zijn werk.Vandaag heeft Lex al even geoefend met het geven van het flesje en dat gaat prima:-)

Nu maar hopen dat dit door zet en dat het ventje het gaat halen want nu hij er is willen we hem natuurlijk niet meer kwijt, dus daar gaan we alle moeite voor doen. Als hij er door heen komt wordt het vast een schat van en katertje wat mensen erg leuk vind. Nieman
d van zijn broertjes en zusjes is zoveel in handen geweest als hij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten