vrijdag 29 maart 2013

kitten in nood

Soms kom je voor minder leuke verrassingen te staan als je kittens in huis hebt. Ondanks dat we toch al heel wat kittens hebben gehad kwam ik vanmorgen een situatie tegen die in al die jaren nog nooit was voor gekomen.

Flenn
Terwijl ik aan tafel achter mijn laptop zat hoorde ik een hoop gepiep van een kitten. Nou gebeurt dat wel eens vaker want er word soms flink ruig gestoeid.Maar dit gepiep stopte niet en dus moest ik maar eens even kijken. En wat ik zag maakte me niet blij. een kitten was tussen de radiator van de verwarming gevallen en kon er duidelijk niet meer uit. De bank vooruit geschoven en maar eens even goed  gekeken. Het was Flenn en hij deed hard zijn best om tussen de verwarming uit te komen maar dat paste echt niet. Ik heb hem er voorzichtig onderdoor proberen te trekken,maar zijn koppie paste er echt niet onderdoor.
Het leek me het beste om de radiator los te schroeven dus heb ik schroevendraaiers in de schuur opgehaald om de beugeltjes los te schroeven. En dat lukte niet.....ik kreeg die moertjes niet los......en toen begon de paniek bij mij, en bij Flenn ook,flink toe te slaan.

Ik had een man nodig;-) Gerben( schoonzoon) gebeld maar hij was aan het werk in de Betuwe. Bas ( zoon) gebeld, maar hij was aan het werk in Apeldoorn.....

Op dat moment gaat de bel en daar is mijn kitten bezoek. Gea en Izi komen kijken bij Kiruna, hun toekomstige poesje. Huilend doe ik open,ik stel me amper voor en begin gelijk over Flenn tussen de verwarming.Gelukkig een man in huis. Het lukt Izi om de moertjes los te maken en Flenn heeft gelijk door dat er meer ruimte is en hij is weer vrij:-)

Wat een avontuur en wat een welkom voor Gea en Izi. Gelukkig zijn zij ook katten mensen- hebben ook een paar nestjes in huis gehad- dus zij snappen wel dat je niet alles kunt voorkomen.

Met een kopje koffie erbij maken zij kennis met Kiruna en leren ze haar ouders- Fynn en Suus- kennen en dat is een leuke kennismaking. Ze zijn al helemaal weg van Kiruna!

2 opmerkingen:

  1. Wat een avontuur voor die kleine Fynn! Gelukkig hebben jullie hem weer kunnen bevrijden.
    Groetjes! Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een opluchting toen hij vrij was.......

    BeantwoordenVerwijderen