dinsdag 16 april 2013

Geboren!!

Gisteren is Flo bevallen van 7 kittens!

Tussen 20.30u en 23u heeft Flo 7 kittens ter wereld gebracht. De kleurtjes zijn; 5 kittens fawn en 2 kittens blauw. Echt een doos vol klein spul dus. de bevalling verliep goed en soepel en Flo heeft ze met niet al te veel moeite gebaard.
De gewichtjes verschillen nogal; de grootste- de eerste- woog 107 gram en de kleinste- de laatste- 76 gram. Zo`n kleintje tussen al die grotere heeft het vast niet makkelijk,maar we proberen het zo goed mogelijk in de gaten te houden. Zoveel kittens is natuurlijk voor Flo ook niet mis, zij moet ze allemaal te drinken geven en ik ben benieuwd of dat gaat lukken. Ik heb al slagroom in huis en ik zal haar ook zeker verwennen met extra blikjes vis enzo want ze geeft toch alles weer weg.
Vannacht heeft ze met haar kindertjes, in de doos,nog naast ons bed gestaan en ze was best een beetje onrustig. Sprong geregeld op het bed en ging dan, na een aai van mij,weer terug de doos is.Kennelijk had ze dat steeds even nodig:-)

Ik had gehoopt dat de bevalling van Flo Tess zou stimuleren om ook te bevallen,maar dat is nog niet gebeurt. Mocht ze morgen ochtend nog niet zijn bevallen dan ga ik de dierenarts bellen op het telefonisch spreekuur om te overleggen wat ik het beste kan doen voor Tess. Als ik er van uit ga dat ze pas helemaal op het eind van haar krolse periode drachtig is geworden, dan zou het uiterlijk afgelopen zondag kunnen zijn dat ze 65 dagen was. Morgen dus al 67, dus dan moet er denk ik,echt wel wat gaan gebeuren.
Vooral ook met in mijn achterhoofd het feit dat ze de vorige keer ook zo moeizaam op gang kwam,maakt dat ik denk dat dit misschien wel bij haar hoort. Ik dacht toen dat de bevalling werd tegen gehouden omdat er een dood kitten in haar zat,maar misschien was het wel andersom; is het kitten dood gegaan omdat de bevalling te lang duurde.

Ik hoop natuurlijk dat ze toch nog spontaan gaat beginnen en dat ik morgen kan melden dat we ook Tess haar kindertjes hebben verwelkomt. Dat zou mijn nachtrust ook wel ten goede komen ha ha

Voorlopig genieten we dus van het kleine volkje van Flo al ben ik altijd blij als we de eerste week zijn door gekomen en het kleine spul iets minder kwetsbaar is geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten