woensdag 18 augustus 2010

Vandaag.....Senne

Senne is onze nieuwste aanwinst en is het poesje wat ik in het weekend van 7 en 8 augustus op ben wezen halen in Engeland. Ik had al beloofd om wat meer over haar te vertellen en wat foto`s te plaatsen, dus die belofte kom ik nu na.
Zondagavond hebben we Senne nog apart gehouden van alle andere dieren want zo`n ontmoeting met de poezen en honden wilden we haar besparen na zo`n lange reis. Maar maandag ochtend moest het ervan komen. Ik heb de deur van de kattenkamer open gezet en zo konden Nimah, Fay en Senne kennis gaan maken. Wat al opviel op zondagavond, toen ze gelijk de keuken ging onderzioeken, bleek nu weer; Senne is nogal onverstoorbaar. Ze keek eens naar Nimah en Fay, maar ging gewoon op haar gemakje verder met het onderzoeken van alle ruimtes boven. Dat werkte bij Nimah heel goed want zij ging vrij snel maar eens snuffelen bij Senne om te zien wie dat vreemde, harige, onderzoekende monstertje nou wel zou zijn. Beetje geblaas, maar niets van betekenis. Met Fay heeft het wat langer geduurd, maar Fay is ook een wat heftigere kat in haar reacties dan Nimah, dus dat verbaasde ons niets. De eerste twee dagen is Senne boven geweest omdat ik de honden als een heftige kennismaking voor haar zag en dus hebben we het rustig aan gedaan. Nadat het duidelijk was dat het tussen Nimah,Fay en Senne al heel goed loopt, heb ik Senne mee naar beneden genomen. Haar op de klimpaal in de kamer gezet en daar heeft ze, hoog op haar uitkijkpost, alles goed zitten te bekijken. En na een dag of 2 is ze van haar uitkijkpost afgedaald en wandelde ze gewoon door de kamer. Het gekke is dat Rana, Keli en Max helemaal niet op haar reageren. Ze hebben volgens mij niet eens in de gaten dat er een nieuw poesje in huis is. Senne is niet bang, loopt onverstoorbaar door de kamer en dus zien de honden geen gedrag waarvan ze het vreemd vinden...We kunnen dus vaststellen dat de introductie van Senne hier in huis buiten gewoon goed is geslaagd! En dan heb ik het nog niet eens gehad over haar lieve, aanhankelijke gedrag naar mensen toe. Wat een schat ven een poesje hebben we in huis gekregen:-)) Altijd in voor een aai of een knuffelbeurt en ook nog zo speels dat het een plezier is om haar om je heen te hebben. Jullie begrijpen het al....ik ben verliefd op ons nieuwe huisgenootje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten