donderdag 19 augustus 2010

Dierenarts

Goeiemorgen! Ik ben alweer terug van de dierenarts waar ik Blues moest brengen tussen 8 en 9uur. Ze wordt vanadaag gesteriliseerd in de hoop dat haar nachtelijke avonturen dan minder luidruchtig worden:-) De buurvrouw sliep de laatste nachten gelukkig weer lekker door, maar om herhaling te voorkomen gaat Blues vandaag toch "onder het mes". Wellicht is dat voor de toekomst ook nog eens handig. Mocht ik er op den duur nog een nieuw konijn bij willen- en dat wordt dan vast een zeker een Franse hangoor ram- dan kunnen daar geen kleintjes van komen. Nadat ik Bob en Beertje( beide Franse hangoren van zo`n 5 kg)te logeren heb gehad in "het pension", ben ik helemaal enthousiast over de karakterkop van dit konijnen ras. Vooral Bob was echt een geweldig konijn. Bovenin het hok had Lex een stapel stenen gezet om te voorkomen dat Bob en Beertje daar zouden gaan krabben op de plank( dit ook ivm geluidsoverlast in de nacht) en wat deed die gekke Bob; ging hij bovenop die stapel stenen zitten alsof hij zo zijn koningrijk overzag. Hij kreeg van mij dus al gauw de bijnaam "Koning Bob" en hoe goed dat bij hem paste bleek toen Carolien- de eigenaar van Bob en Beer- haar konijnen weer op kwam halen. Zij had Bob, aan de hand van zijn gedrag bij haar thuis, ook al die bijnaam gegeven!!Het zou leuk zijn geweest als ik een foto had van Bob op zijn "troon", maar die heb ik helaas niet gemaakt:-(

Maar, ik was niet alleen bij de dierenarts om Blues weg te brengen. Ik had Keli ook mee voor het inloopspreekuur want zij heeft weer diaree! De kuur anti-biotica was dinsdag op en nu heeft ze toch weer diaree. Omdat ik toch richting de dierearts moest vanmorgen heb ik Keli gelijk mee genomen. We blijven ons op deze manier natuurlijk ongerust maken en dan is het fijn als ze even helemaal nagekeken kan worden. Ik was bang dat er iets achter gebleven zou zijn in de baarmoeder aardoor ze ziek zou zijn, maar daar is volgens Daphne- de dierenarts- geen aanwijzing voor. Ze stinkt niet naar ontsteking en de baarmoeder voelt soepel. Ze kon wel voelen dat de darmen aan het "klotsen" waren bij het onderzoek. De temp. van Keli is ok. en dus zoekt Daphne het eerst in een driedaagse tabletten kuur om de darmen helemaal schoon te maken. Omdat Keli nog zoogt is ze natuurlijk beperkt in wat ze haar voor kan schrijven, maar dit middel mag gelukkig wel. Als ze na die drie dagen niet verbeterd dan moet ik natuurlijk weer contact opnemen.
Het is echt jammer dat het deze keer tijdens het nest wat minder lekker met Keli gaat want we zouden haar zo gunnen dat ze er net zo van zou kunnen genieten als de andere keren. Zeker omdat dit de laatste keer voor Keli is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten