dinsdag 3 augustus 2010

Onrustig nachtje.

Vanacht heb ik niet best kunnen slapen naast Keli en haar kindertjes. Keli had diaree en moest zo om de twee uur naar buiten om daar met een hoop geborrel leeg te lopen. Arme ziel. Of ze daardoor nou ook onrustig was met de pupjes dat weet ik niet, maar ze was veel bezig om ze te verslepen van de ene kant van de bak naar de andere kant. En dat gaat met een hoop geschreeuw gepaard want die kleine hummels laten echt wel horen dat ze het er niet mee eens zijn. Keli doet dat vooral als er meerdere bij elkaar liggen, maar één pupje ligt apart. Daar raakt ze wat van in de stress en begint dan heel onrustig met de pupjes te slepen. Meestal probeer ik dat te voorkomen door zo`n pup bij haar te leggen, maar ik heb ook geprobeerd om wat te slapen, dus ik zie het niet altijd. Gelukkig kan ik het dan snel voor haar regelen en dan is ze weer tevreden. Dat is dus juist de reden dat ik er bij slaap:-)

We hopen dat de diaree wordt veroorzaakt door alle dingen rondom de geboorte. Ze heeft natuurlijk heel wat nageboortes opgegeten, ze werkt nu alle poep en pies van de pupjes weg en ze moet herstellen van het hele gebeuren. Als dat zo is dan moet ze vrij snel weer gewoon gaan poepen want een zogend teefje aan de diaree......daar moet je toch niet aan denken. En al helemaal niet als de pupjes ook mee zouden gaan doen. Die zijn zooooo kwetsbaar......
Terwijl ik aan het schrijven was begon Keli net om me heen te draaien. Ik dacht eerst dat ze gewoon even bij de pupjes weg wilde om een beetje aandacht te krijgen, maar ik had het al snel door; ze moest naar buiten. En daar heeft ze- behoorlijk stevig- gepoept. Hoe blij kun je zijn als je naar de poep van je hond kijkt....:-))
Alleen gaf ze daarna wel een hele berg over, maar dan denk ik maar:,,gelukkig maar, dat is er ook weer uit".
Ik hou haar natuurlijk goed in de gaten, maar raak niet gelijk van streek hoor. Ze heeft een hoop achter de rug en dit zijn nog de "naweeën". Ze ligt nu al weer bij haar kroost in de bak en daar hoor ik al weer geslurp.

2 opmerkingen:

  1. ahhh..moederliefde is mooi en gelukkig dat ze nu alles kwijt is...za het vast beter gaan...rust in de tent :-) hoop dat je een beetje (uit) geslapen hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat steeds beter `s nachts. Ik hoop nog één nachtje en dat Keli dan helemaal in haar ritme zit. De pupjes doen het geweldig groeien als kool. Eén pup is al meer dan 2 ons gegroeid!!

    BeantwoordenVerwijderen