vrijdag 6 augustus 2010

Pups and more......

Jullie zien het zeker wel, ik ben al helemaal in Engelse sferen. Morgenochtend om 9.00u vetrek ik naar Engeland om ons Somali meisje op te halen. Ik ben net nog even naar bed geweest want ik merk nu toch wel goed dat ik 4 nachten erg slecht heb geslapen naast Keli. En omdat het aankomend weekend veel energie zal vergen, vooral het links rijden in Engeland vind ik spannend, heb ik toch maar even een dutje gedaan. Verder is alles klaar voor de reis en de afspraken met Jacqueline- waar ik samen mee reis omdat zij ook een Somali meisje gaat halen- zijn gemaakt. Haar pik ik morgen om 9.30u op bij Bunnik en daar vandaag reizen we dan samen en dat is natuurlijk een stuk gezelliger:-)Op de foto beide Somali zusje: Stacym Winsom Woman( van mij) en Stacym Wicked Whisper( van Jacqueline)
Over het Somali poesje later meer. Dan weet ik hopelijk ook zeker hoe haar naam gaat worden. Het wordt Kioni of Senne!

Over de pupjes is ook een hoop te vertellen. Zij doen het zo goed, groeien als kool, laten zich goed horen en houden hun moeder goed bezig met al dat "gezuup". En daarbij zijn ze ook nog uiterst bewegelijk. Ze teigeren door de hele bak en dat is dan vooral op zoek naar mama`s tepels want wat heeft zo`n pup meer te doen dan alleen groeien, drinken en slapen.......wat een beperkt leventje:-)
Keli zorgt weer fantastisch voor haar kleine spul. Het is alleen jammer dat ze nog steeds diaree heeft. Lex heeft de afgelopen nacht naast Keli geslapen en hij moest er 5 keer uit om Keli te laten poepen. Het is gelukkig niet waterdun en soms poept ze ook zomaar een paar keutels, dus heel erg druk maken we ons er niet om, maar het is natuurlijk wel heel vervelend voor haar én voor Lex. Zo krijg je niet echt veel nachtrust. Ik mocht van Lex gewoon in bed slapen omdat ik uitgeslapen moet zijn om morgen naar Engeland te kunnen vetrekken; de LIEVERD.
Gisteravond bij het wegen bleek dat één van de kleine mannetjes 99 gram!! was gegroeid in de afgelopen 24 uur. Dat is niet kinderachtig hè?!. Waren de pups tussen de 335 en 490 gr. bij de geboorte, ze wegen nu al tussen de 565 en 730gr. Al die groei kracht wordt geleverd door "super mama" Keli. Wat een top teefje.
Je 5e nest hebben en dan weer zo goed moederen. Ze krijgt straks echt een zeer verdiend pensioen en zal vrij snel nadat de pups zijn vertrokken worden gesteriliseerd om te gaan genieten van het leven bij ons, met ons "oudje" Rana en haar prachtige zoon Max.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten