vrijdag 30 april 2010

Roef!

Het is alweer de laatste dag van april en stilletjes verwonder ik me erover hoeveel ik te vertellen heb over onze dieren. Deze maand toch ook weer 12 verhaaltjes( incl. vandaag) met allerlei verschillende onderwerpen. Ik hoop dat het leuk blijft om het te lezen....??!!
Ik moet soms ook echt kiezen wat ik als onderwerp neem, maar vandaag wordt dat dus: Roef!
Roef ( Joe van Kernhem) is een zoon van Keli en Bandit uit het nest van juni 2008. Hij is hier al meerdere keren wezen logeren, tot groot plezier van Max. Hij vindt het gezellig dat zijn "broertje' er is om lekker mee te spelen. Ook Roef is hier duidelijk gewend want hij voelt zich al heel snel thuis. Hij krijgt ook niet zo veel te verduren van Keli want zij heeft snel in de gaten dat Roef zich echt wel aan haar regels houdt.
Alleen Fay.....zij heeft gelijk in de gaten dat Roef geen "eigen" hond is en ze verdedigd haar kittens dan ook fel tegenover deze "witte indringer". Als Roef te dichtbij komt, in Fay haar ogen, zet ze een dikke staart op, ze blaast heel fel en ze valt hem zelfs aan!! Omdat Roef zich snel uit de voeten maakt, krijgt hij geen klappen, maar o wee o wee als dat wel was gelukt.....Ws. had Roef dan in zijn hele leven niet meer naar een kat durven kijken. En Roef is helemaal niet gevaarlijk hoor:-)) Hij vindt het wel leuk om bij de poezen te kijken, maar haalt het niet in zijn hoofd om wat te doen. Daar is Roef veel te lief voor! Hij is zoooo enthousiast als je van boven komt of van buiten. Zijn hele lijf gaat heen en weer door het gekwispel en hij maakt ook heel veel blije geluiden.
Roef zal dan ook zeker gemist worden door zijn baasjes die lekker naar Sicilie zijn. Hartstikke leuk voor hen, maar ik weet het zeer ....Roef wordt gemist. Zeker door de 10-jarige dochter. Zij is zo gek op Roef dat ze voor haar verjaardag een nachtje slapen bij Roef had gevraagd. Matrasje naast Roef zijn mand en de hele nacht lekker met hem knuffelen en samen slapen. Is dat niet ontroerend, zo`n kado vragen voor je verjaardag?! En...het wordt nog sterker....Omdat Roef "van Kernhem" heet met zijn achernaam, wil dit jonge bazinnetje ook "van Kernhem" heten met haar achternaam....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten