donderdag 8 augustus 2019

Nieuws over Jip

Als je een paar blogs terug kijkt dan komen daar mijn honden Max, Jip en Kytah langs.
Ik zal jullie even up-daten over het 3 tal.

Max
Max is ondertussen bijna 12 en een half....Dat is oud voor zo`n grote hond en hij gaat dan ook hard achteruit. Hij krijgt elke dag zijn pijnstillers en daardoor hobbelt hij nog rond. Een klein stukje lopen- naar het eind van de straat en terug- is wat hij loopt bij het uitlaten en verder bepaald hij in huis en de tuin zelf hoeveel hij wil lopen. Soms wordt hij ineens helemaal enthousiast en trekt hij een sprintje of  wil hij even achter een balletje aan. Dat moet hij dan bekopen met het zakken door zijn achterkant. Hij houdt dan met moeite zijn achterpoten in bedwang. Omdat hij nog wel alert kijkt en nog plezier lijkt te hebben mag hij nog door. Op het moment dat ik dat niet meer zie, het gevoel krijg dat hij pijn heeft of zijn behoeftes niet meer op kan houden mag hij gaan.
Ik zie daar enorm tegenop. Niet alleen omdat Max zo`n geweldig lieve hond is maar ook omdat hij de laatste witte herder is die Lex en ik samen hadden. Op het moment dat Max overlijdt is er weer een connectie met Lex verdwenen.....

Over Kytah zal ik een uitgebreider verhaal schrijven in de komende dagen. Dat ze steeds meer aankan in huis en op straat is super én ze kan los lopen in het bos. Wie had dat ooit gedacht :-)

Maar nu Jip. Hij kwam in juli 2018 bij me wonen. Een ontzettend leuk hondje, enthousiast en speels.
Jip, Kytah en Bibi
Hij was bang voor mannen en heeft hier dan ook 5 keer een man gebeten. Toen ik in november mijn nieuwe vriend Wim leerde kennen was dat voor Jip ook heel bepalend. Wim heeft heel veel gespeeld met Jip en daardoor heeft Jip een veel beter beeld van mannen gekregen.ook was Jip niet zindelijk toen hij hier kwam, maar dat heeft hij na een paar maanden ook geleerd. Tot zo ver dus een succes verhaal. Wat ons wel opviel was dat hij soms van zich af wilde bijten als hij iets niet leuk vond of als hij iets spannend vond. Dat was voor ons wel te handelen want dan legde we hem op zijn rug en was het heel duidelijk dat we dat niet pikte. Maar met de kittens vond ik dat wel een beetje eng. Zou hij niet van zich af snauwen als een kitten iets zou doen wat hij niet wilde. Gelukkig is dat niet gebeurt want Jip had absoluut geen voernijd, dus een kitten bij zijn eetbakje deerde hem niet.

Toch hadden we natuurlijk wel onze zorgen over dat onvoorspelbare. Want....er komen hier natuurlijk ook elke week 3 kleinkinderen en vooral Zoë- de jongste van 2 jaar- is gek op honden. Ik zou het mezelf nooit vergeven als Jip zou bijten. Natuurlijk weet ik dat ik kinderen en een hond nooit alleen moet laten want er kan ook in een oogje geprikt worden door het kind.....
Maar dat was in dit geval niet aan de orden; als hij ons al wilde bijten als hij het ergens niet mee eens was.....wat zou hij dan kunnen doen bij een kind.
Jip en Kytah
En dat gebeurde in juli. Jip was in de kamer en Zoë ook. Zoe steekt haar handje uit en Jip wil haar bijten..... Dat was over mijn grens. Zo wil ik Jip niet in huis hebben; te veel risico.

Ik heb Jip op woensdag op Marktplaats gezet, op donderdag had ik een gesprek over Jip met iemand hier in Ede, op vrijdag zijn we langs gegaan en toen had Jip een nieuw thuis! Een gezin met een groot hart voor dieren, met 4 dochters waarvan de jongste 16 is en op een dierenopleiding zit. De tweede dochter van 17 was thuis en die helpt mee met het trainen van hulp honden. Jip ging bij haar zitten en was daar niet meer weg te krijgen haha Natuurlijk hebben we eerlijk verteld wat er aan de hand was met Jip en waarom we hem wilde herplaatsen. Dat was voor deze mensen geen probleem; alleen volwassenen in huis en heel ervaren met honden.

We hebben Jip dus met vertrouwen herplaatst en de berichten over hem zijn super. Het gezin is weer compleet nu Jip daar woont! Fantastisch dat dit ontzettend leuke hondje( met een kleine gebruiksaanwijzing) zijn nieuwe thuis heeft gevonden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten