vrijdag 23 augustus 2019

Bezoek aan Jente

Afgelopen maandag zijn we bij Jente op bezoek geweest in Kampen.

Na dik een uur rijden kwamen we aan bij het adres waar Jente is geboren. Een boerderijtje met een weitje met geiten en kippen, een wei met minipaardjes en een erf met Zwarte en Witte herders....een soort van "Walhalla" dus voor een dierenliefhebber zoals ik( en stiekem enige jaloezie).
Bij het hek stond dat we niet naar binnen mochten als het hek helemaal dicht was en dus bleven we braaf wachten terwijl er flink tegen ons werd geblaft door de honden. We dachten dat Marianne het wel zou horen maar na een poosje hebben we toch maar het telefoonnummer op het hek gebeld......in gesprek.....
Na een kwartier wachten kwam Marianne eraan. Of we al lang stonden te wachten én waarom we niet hadden gebeld?!

Afijn, we konden naar binnen en daar wachtte dan het nest van Yara met daarin "onze" Jente.
Door Yara werden we vriendelijk begroet en we mochten ook gewoon aan haar pupjes komen. Wat een heerlijkheid zo`n werpkist met daarin 5 hummels. Yara heeft 4 pups maar er ligt ook 1 pup van het andere nest- Witte herdertjes- bij omdat er daar 1 een beetje achterbleef naast 6 broers en zusjes.

Het kijken naar de pups, het horen van de geluidjes en eigenlijk ook de geurtjes, brachten me terug naar mijn eigen tijd van het hebben van pups in huis. Wat een mooie herinneringen zijn dat. En natuurlijk ook weemoedig omdat dat nog met Lex was.
Maar nu heb ik samen met Wim genoten van dit kleine, dikke, zwarte meisje. Want dik is ze. Aangezien Yara er maar 5 zoogt zijn ze allemaal lekker gevuld ;-)

Yara vond het geen probleem dat we Jente uit de
kist haalde en lekker op schoot namen- nu kan dat nog- en dus hebben we dik genoten van ons bezoek.
Als Jente 6 weken is dan gaan we weer kijken en we weten ook al wanneer we haar gaan ophalen; 21 september komt ze hier wonen!!

Bij het nest met Witte herders heb ik zo min mogelijk gekeken want ik zou bijna in staat zijn om er ook nog een "witje"bij te nemen.
Nee hoor, zo gek ben ik nou ook weer niet maar de 'Witjes" zitten natuurlijk voor altijd in mijn hart en ik geniet nog elke dag van mijn "ouwetje" Max. Zou hij de komst van Jente nog mee gaan maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten