zaterdag 17 augustus 2019

Doorstart pension

In juni heb ik besloten om te stoppen met werken. Mijn energie is laag en het werken vroeg zoveel van me dat ik heb besloten om te stoppen. Een soort van vervroegd pensioen. Wat een luxe!!

Dat betekende ook dat ik weer iets op kan pakken waar ik altijd erg veel voldoening uit heb gehaald; het konijnen pension.
Het pension vraagt als het vol is een paar uurtjes activiteit per dag. Heerlijk om `s morgens te gaan voeren en te zien dat de konijnen al ongeduldig zitten te wachten op hun eten, te zorgen dat de hokken mooi schoon blijven en tevreden en rustige konijnen en cavia`s in hun hok te zien zitten. Het voordeel van dit werk is ook dat ik zelf kan indelen wanneer ik het werk doe én ik heb het in mijn achtertuin, dus geen reistijd. Kortom; ik had ontzettend veel zin in om hier weer mee te starten.
Omdat het vlak voor de vakantie was dat ik dit bedacht had ik geen illusies dat het pension meteen weer vol zou zitten, maar ik hoopte wel op een paar gasten.

Ik heb een facebook pagina aangemaakt, een advertentie op Marktplaats gezet en wat oude klanten een sms gestuurd. En dat heeft als resultaat gehad dat ik weer een aantal konijnen en cavia`s heb mogen verwelkomen.

Helaas heeft het pension ook de meest droevige dag in zijn bestaan meegemaakt in de afgelopen weken. Er waren 3 cavia`s als gast; 2 van één gezin en 1 cavia van een ander gezin. Alle 3 behoorlijk oud, maar nog in goede doen. En toen kwam die extreme warmte.......

Ik zag het niet aankomen en ben verschrikkelijk geschrokken toen ik kwam kijken in het pension af alle dieren nog genoeg te drinken hadden.....2 cavia`s waren dood gegaan. Oververhit geraakt en daardoor gestorven.....De derde cavia was nog wel levend maar er slecht aan toe. Haar heb ik naar de koele kelder gebracht, oortjes en pootjes gekoeld en wat vocht onder de huid gespoten. Helaas mocht dat niet meer baten en ook zij was even later dood.
De 2 konijnen die ook te gast waren leken ook erg suf en die heb ik ook naar de kelder gebracht. Gelukkig kwam daar hun levenslust weer terug.

In 8 jaar pension zijn er hier 4 dieren dood gegaan en nu op één dag 3. Ik was totaal van slag van deze klap. Natuurlijk dacht ik toen even dat ik gelijk wilde stoppen maar dat ebt later wel weer weg. Ik heb gelijk de eigenaren op de hoogte gebracht. Zij reageerden natuurlijk verdrietig maar wel begrijpend.
Omdat de eigenaren nog afscheid van hun diertjes wilde nemen heb ik de cavia`s in de viezer gelegd zodat ze nestjes bewaard bleven.

Ondertussen heb ik een soort matten besteld die koelte geven als een dier erop gaat liggen. Ik hoop ze niet nodig te hebben in het pension maar met alle klimaat veranderingen kan het maar zo vaker zo heet worden. Ik hoop dit nooit meer mee te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten