dinsdag 6 augustus 2019

Even bijpraten

Na april is er veel gebeurt natuurlijk, dat snappen jullie. Ook al was het stil op mijn blog, dat betekend niet dat er niets gebeurt; eigenlijk gebeurt er te veel ;-)

De 3 Musketiers
De 3 Musketiers zijn naar hun nieuwe thuis verhuisd als een stel prachtige, speelse en vooral lieve "jonge mannen". Athos en Aramis zijn samen in een nieuw thuis gaan wonen bij nog een Abessijn; Juno. De berichten die ik krijg zijn heel positief. Het is leuk dat zij ook hun stamboomnaam hebben gehouden.

Porthos is Bram gaan heten en woont bij een Somali kater; Simon. Ook hij doet het geweldig. Toen ik Bram weg bracht( hij is in Ede gebleven) was ik oprecht verbaasd hoe snel hij zich wist aan te passen. Hij liep daar gelijk rond alsof hij er al was geweest en ook Simon was binnen zeer korte tijd zijn grote vriend. Echt prachtig om te zien. Het is duidelijk dat Arun echt geweldige kittens geeft!

Ondertussen is er een tweede en derde nestje van Arun geboren en daarvan komt er een fawn poesje- Pebbles- hier wonen. Ze is nu 11 weken, dus het begint op te schieten dat ze komt. Ik ben in juli wezen ijken bij het nest; 4 kittens- waarvan 2 blauw en 2 fawn- en wat een leukerds zijn dit ook. Pebbles( officiële naam Chianti van Ambelin) is een ondernemende tante en ook erg lief.
Pebbles
Ik vind het zo leuk om een kitten van Arun in huis te krijgen want Pebbles is dan al de 4e generatie uit deze lijn die ik in huis heb. Ik begon met Fynn( DeFynn van het Gildenhuys), daarna zijn zoon Beer( el Khamsa) en daarna kleinzoon Arun( el Khamsa). Pebbles komt in huis te wonen bij haar overgrootvader :-)

Ik hoop dat Arun binnenkort nog een dekking zal doen. Otje van Bahir Dar mag een nestje krijgen en als Arun Otje dekt dan komen daar kittens uit met een ontzettend leuke stamboom. In die stamboom komen nl 7 katten terug die ik heb gehad en ook 3 katten die ik heb gefokt. Om het nog leuker te maken komen er ook nog 9 katten van mijn vriendin Astrid( Cattery el Khamsa) in terug en zij heeft 6 katten in deze stamboom gefokt.

Arun
In een kitten( poesje of katertje maakt me niet uit) komt dus het grootste deel van mijn "fok historie"terug. Dat zou echt de "kers op de taart" zijn. Nu maar hopen dat het gaat lukken en dat Otje en Arun voor een leuk nest gaan zorgen.

Ws zal Arun dan nog 1 poesje dekken en dan zit zijn carrière erop als dekkater. Hij zal dan gecastreerd worden en bij Margriet en Noubi gaan wonen. Noubi is een kater die ik heb gefokt en hij snakt naar een maatje om kattenkwaad mee uit te halen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten