maandag 19 augustus 2019

Altijd weer spannend

De komst van een nieuw gezinslid is altijd spannend en heel erg leuk.

Gisteren is Pebbles hier komen wonen. Pebbles is een fawn( soort van beige) kleurig Somali poesje
papa Arun
en ze is geboren op 22 mei van dit jaar. Het is super leuk om Pebbles in huis te krijgen want zij is een dochter van mijn kater Arun en dat betekend dat ik de 4e generatie in huis heb.
Mijn eerste kater was DeFynn van het Gildenhuys en hij woont hier nog steeds. Weliswaar gecastreerd maar nog altijd present. Daarna kwam zijn zoon Beer en daarna een zoon van Beer; Arun. En nu dus Pebbles( Chianti van Ambelin).

mama Lita
De moeder van Pebbles- Lita- kwam hier om gedekt te worden. Ik had toen nog geen idee dat er een poesje van hier zou komen wonen. Dat kwam eigenlijk toen ik een mooie foto van Lita kreeg waardoor ik viel voor haar ogen. Dat ze ook nog een interessante stamboom heeft was natuurlijk helemaal mee genomen.

Ik heb dus gelijk gevraagd of ik een poesje van Lita en Arun kon reserveren en gelukkig waren twee van de vier kittens poesjes, waarvan 1 fawn en 1 blauw. Omdat ik al 2 blauwe heb( Fynn en Arun zijn beide blauw) had ik voorkeur voor het fawn poesje en dat is dus Pebbles.
Toen ze een week of 8 a 9 was zijn we wezen kijken en toen wist ik het helemaal zeker; Pebbles was voor mij haha

Voor Pebbles was de verhuizing een hele overgang. Natuurlijk een
nieuw huis, nieuwe mensen, nieuwe luchtjes en andere poezen, maar hier dan ook nog een enorme Witte herder... Dat grote witte geval vond ze heel erg eng. Een dikke staart, blazen en een hoge rug en constant haar blik gericht op dat monsterlijke geval. Maar ik weet uit ervaring dat Somali`s heel dapper zijn en dat is gebleken. Pebbles loopt al in de kamer rond, heeft al van heel dichtbij kennis gemaakt met Bibi( de sorrel Somali) want daar is ze al door gelikt en ook met de ander hond- Kytah- heeft ze kennis gemaakt. Kytah wil gelijk met haar spelen maar zover is Pebbles nog niet. Ze heeft al gespuugd naar Kytah én geblazen en ze weet ook al waar ze zich kan verstoppen als Kytah toch nog te dichtbij komt. Wat een dapper meisje is het !!
Pebbles

En lief!! Ze heeft ons al gevonden op de bank om op schoot te komen en we merken dat ze ontzettend mensgericht is. Toen we vanmiddag thuis kwamen van het bezoek aan onze nieuwe pup Jente kwam Pebbles gelijk naar ons toe rennen. "Joepie mijn mensen zijn er weer".

Bedankt Peter en Cécile voor dit ontzettend lieve en ondeugende meisje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten