dinsdag 13 augustus 2019

Eén, twee of drie honden.......

Bear; de vader van Jente
Op het moment hebben we dus twee honden; Max en Kytah, maar.......er is een klein pupje geboren wat voor ons is.

Natuurlijk heb ik al heel lang herders; ik begon in 1996 met Dingo, een kruising van een Mechelse/Duitse. Zij kwam als 9 jarige logeerhond in huis en is tot haar dood gebleven. Daarna volgden natuurlijk nog een aantal herders en Max is de laatste Witte herder. Heel lang heeft hij niet meer en dan zou ik zonder een herder zijn.....

Wim heeft vanaf 1983 een herder gehad; beide keren een Mechelse herder uit het asiel.

Een Mechelse herder was voor mij geen optie; te pittig en ook een Witte herder zag ik niet zitten
Yara, de moeder van Jente
vanwege de connectie met Lex. Met Wim wil ik een nieuwe start maken en dus is ons oog gevallen op de Oudduitse herder. Ik kende dit ras al langer en vooral het karakter wat lijkt op de Witte herder spreekt me aan. En ik vind het heel mooi dat ze er ook helemaal zwart zijn. Ik heb Wim laten zien wat voor ras het is en hij werd ook enthousiast.

Laatst kreeg ik van iemand die een hond "van ons" heeft( een door ons gefokte Witte herder reu) een foto van hun Witte herder met zijn nieuwe vriend; Thor- een zwarte Oudduitse herder reu. Wat een prachtige hond. Ik heb nagevraagd bij welke fokker Thor vandaan kwam en vervolgens heb ik een mail gestuurd met de vraag of ze misschien een nest in de planning hadden van hun mooie zwarte teefje?
En wat een verrassing, hun teefje Yara was net een week eerder gedekt.....alsof het zo moest zijn.

Na 3 weken hoorden we dat Yara inderdaad drachtig was en op 29 juli zijn de pups geboren. Door een complicatie zijn 3 van de pups overleden en is het een nest van 4 pups geworden met daarbij een zwart teefje!!

We hopen binnenkort te gaan kijken naar ons nieuwe huisgenootje. Haar naam hebben we al; ze zal Jente gaan heten.
Jente en een broertje of zusje

Heel stilletjes droom ik er al van dat er misschien in de toekomst weer een "van Kernhem"nest geboren zal worden. Vandaar dat we ook voor een teefje kiezen want dan houden we die mogelijkheid open. Nu ik niet meer werk en Wim heel veel thuis werkt is dat zeker een haalbare droom. Maar eerst moeten we nog 6 weken wachten totdat Jente komt en dan mag ze eerst heerlijk uit gaan groeien tot een geliefde huisgenoot.

Natuurlijk hopen we dat Max er nog is als Jente komt maar in ieder geval zal Jente gelijk een maatje hebben in Kytah. We verwachten dat Kytah zich zal ontfermen over Jente en zich daar ook sterker door zal voeren als Jente`s beschermer.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten