woensdag 7 augustus 2019

Madara en Aziz

Madara met Bibi
Nog meer nieuws op poezengebied; Madara is 6 weken drachtig van Aziz. Madara is mijn "uitstapje"naar een ander ras; de Pica Blu( nu nog Nebelung blue point omdat de Pica Blu nog niet is erkent als ras). Ik ben echt voor het uiterlijk van Madara gevallen en zij is een leuke poes. Maar ik merk wel dat mijn liefde het meest ligt bij de Somaby en dus zal Madara de enige Pica Blu blijven in huis.
Wel super leuk om mijn eerste nest te verwachten van haar en Aziz natuurlijk.
Aziz woont ook bij mij en is ook een Pica Blu( maar dan met kort haar en officieel dus een Rus blue point). De kittens van Madara en Aziz zullen allemaal kortharig zijn en er kunnen blauwe en blue point kittens geboren worden.

Aziz heeft nog 2 Pica Blu poezen gedekt en als ik zeker weet dat die dames drachtig zijn dan wordt Aziz gecastreerd en herplaatst. Aziz is niet echt gelukkig in het katerverblijf en dus vind ik het belangrijk dat hij zo snel mogelijk in huis komt te wonen bij iemand. Dan kan hij zijn lieve karakter laten zien!
Madara en Aziz
Ik heb ook teveel katers in het katerverblijf, dus ook dat is een reden om Aziz en Arun binnenkort een nieuw thuis te geven. je kunt je voorstellen hoe het ruikt( zeg maar gerust stinkt) in het katerverblijf met 3 "open"katers en Fynn die ook nog regelmatig wil laten ruiken wat een aantrekkelijke kater hij is (geweest)!

De kittens van Madara en Aziz worden rond 28 augustus verwacht en ik ben echt heel benieuwd. De blue point worden helemaal wit geboren en gaan dan bijkleuren en hun "points"laten zien.

Madara moedert over de kittens van Bibi
Gedraagt Madara zich net als de Somali poezen die heel graag aandacht hebben tijdens de bevalling of ga ik een heel ander gedrag zien omdat ze een ander ras is? Hoe doet Madara het als moeder en zijn de kittens net zo ondernemend en ondeugend als de Somali kittens? Allemaal vragen die ik vanaf een week of 3 na vandaag beantwoord ga zien worden.
Ik vind Madara niet zo dik, dus ik gok op 2 a 3 kittens. De bedoeling is dat er minstens 1 kitten verder zal gaan in de fok zodat de lijn van Madara en Aziz weer wordt voort gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten