woensdag 24 oktober 2012

Ze hebben een naam!

Omdat ik het altijd erg leuk vind om namen te verzinnen maak ik van te voren altijd al hele lijsten met kitten namen op thema. De thema`s die ik al gehad heb zijn:

- Muziekstijlen; Jazz,Blues, Reggae en Rock
- Tenissers; Nadal, Carlos, Bjorn, Sjeng en Noah
- Afrikaanse landen/plaatsen; Burundi, Nosy Be en Zaire
- Ethiopische plaatsnamen; Goba en Jima
- Kledingmerken; Indian Rose, Prada en Armani
- Auto types; Matiz, Zafira en Aygo
- Plaatsnamen op Ithaca( Grieks eiland); Stavros en Kioni
- Plaatsnamen in Somalie; Asmara, Baki en Kiridh

En de achternaam van alle deze kittens is; Bahir Dar, mijn cattery naam.
Bahir Dar is een plaatsnaam in Ethiopie en omdat ik ben begonnen met het fokken van Abessijnen heb ik gezocht in Ethiopie naar een catterynaam. Ethiopie is nl het land wat vroeger Abessinie heette en zo kwam ik terecht bij Bahir Dar.

Dat de kittens niet altijd hun stamboom naam houden mag duidelijk zijn. een naam geven is altijd heel persoonlijk en dus is het natuurlijk vrij aan mensen om hun nieuwe huisgenoot de naam te geven die ze graag willen. Zo zijn er in de loop van al deze nestjes kittens mijn verzonnen naam blijven houden en er zijn kittens die nu met een heel andere naam door het leven gaan; allemaal goed:-)

Maar nu de namen van deze kleine hummels.....
Voor dit nest heb ik nog een keer het thema autotypes gebruikt omdat daarin nog veel leuke namen te vinden waren.
Ik hoop dat ik de geslachtjes goed heb gezien, maar ik ga er vanuit dat Flo 3 poesjes heeft gekregen en 2 katertjes.
Voor de blauwe kittens hebben Jessie, Lex en ik de volgende namen bedacht;
Poes- Yeti
Kater- Logan
Voor de fawn kittens;
Poes- Xsara
Poes- Sharan
Kater- Trevis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten