maandag 22 oktober 2012

Je moet er wat voor over hebben!

Vandaag is de dag dat Flo is uitgeteld om te bevallen! Heel erg spannend en zoals ik al zeg ik de titiel; daar moet je wat voor over hebben.
Gisteren zat ik al een klein beetje te twijfelen of er al wat onrust was want we zouden nog even bij de puppen van Stefi gan kijken  en dan moest ik wel met een gerust gevoel weg kunnen gaan. Even dacht is dat er wat ging gebeuren, maar toen ze daarna weer ging zitten eten wist ik dat er nog niet echt wat op komst was en dus zijn we naar Oss gegaan( en dat hebben jullie al kunnen zien aan de foto`s van de pups van Steffi van gisteren)

Toen we terug kwamen was alles nog rustig en dus zit er niets anders op dan te wachten. Het lastige met Flo is dat ze niet weg wil bij Fynn, uit de achterkamer. Anders kon ik haar lekker mee nemen naar de huiskamer en haar zo in de gaten houden. Dat heb ik wel geprobeerd maar daar wordt ze heel onrustig van en ze gaat voor de deur staan om te laten zien dat ze terug wil. Dat betekend dus dat ik af en toe even een kijkje bij ze neem, maar alles blijft rustig.
Als Lex de honden uit gaat laten zitten Flo en Fynn samen in de ren en daar bespringt Fynn Flo en Flo bijt Fynn in zijn nek, voor mij een teken dat er gerommel is met de hormonen want dit lijkt op gedrag tijdens een krolsheid. Omdat ik Flo niet in een doos naast ons bed kan zetten- gescheiden van Fynn- besluit ik dan maar in de achterkamer te slapen want ik wil geen risico nemen om de bevalling te missen.
En ik kan jullie vertellen; dat slaapt niet lekker. In een kamer waar het, ondanks mijn gepoets met groene zeep, echt wel ruikt naar kater pies, twee poezen die het ontzettend gezellig vinden om op mijn geimpovisserde bedje te slapen en mijn onrust bij elk geluidje wat ik hoor van Flo, maakt dat ik niet echt rustig lig te slapen. Daarbij heb ik het ook nog koud, dus.....
En er gebeurt nog niets behalve dan dat de kittens in Flo haar buik meer zijn ingedaald in de ochtend want haar buik ziet er anders uit en zit op een andere plaats. Iedereen die dit wel eens heeft mee gemaakt zal vast snappen wat ik bedoel.
Uiteindelijk val ik van half 8 tot kwart over 10 nog in slaap, maar ook in die tijd is er nog niets gebeurt. En van zo`n slaapje knap je ook niet echt op hoor, ik wordt met een flinke hoofdpijn wakker:-(

Nu zit ik vandaag( en morgen misschien ook nog wel) dus zo veel mogelijk hier in de achterkamer want als ik daar niet ben zit Flo de hele tijd te mauwen, iets wat ze anders nooit doet. Kennelijk voelt zij zich al wel anders, zit de bevalling er aan te komen, maar ik heb geen idee hoe lang het nog gaat duren en of het vandaag of morgen gaat worden. Aan nog langer wil ik al helemaal niet denken....
Gelukkig heb ik tot donderdag vrij en dan moeten de kittens er wel zijn want zo lang over tijd mg niet bij een poes en dan zou het dierenartsenwerk worden.
Ook daarop wil ik niet vooruit lopen, voorlopig is het nog steeds de 22e- haar uitgerekende dag- en wellicht zie ik het over een half uur ineens beginnen! Spannend blijft het, en ik heb er zin in. Ben zo benieuwd naar Fynn en Flo hun eerste kindertjes; onze "love-baby`s".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten