dinsdag 23 oktober 2012

Een 5-tal is geboren:-)

Vannacht zijn ze dan toch echt geboren; de vijf baby`s van Flo en Fynn.
Ik lag al vrij vroeg in mijn bedje in de achterkamer want gezien het slechte slapen van de nacht ervoor en de verwachting dat het misschien wel eens een lange nacht zou kunnen worden, leek het me een goed idee om elk moment dat ik nog kom slapen te grijpen. En volgens mij had ik ook echt al geslapen toen ik even na 12u het idee kreeg dat er wat te gebeuren stond. Na even kijken naar Flo zag ik toch echt weeën en heb ik haar van mijn bedje in de doos aan het hoofdeinde gelegd, licht aan en afwachten. Nou dat wachten duurde niet lang want na een paar weeën was daar al het eerste blauwe kitten. Zonder dat ik aan Flo kon zien dat het pijn deed werd het eerste kitten om 00.30u geboren.
En dan zie ik weer eens hoe diep het moeder instinct zit bij een poes die voor het eerst bevalt; Flo gaat gelijk aan het wassen en likken om het kleintje op gang te helpen en schoon te maken en als even daarna de nageboorte komt wordt die ook gelijk helemaal opgegeten. Flo krijgt niet heel veel rust want het tweede kitten- weer een blauwtje- wordt om 1.00u geboren. Ook hier hetzelfde verloop; het kitten wordt na een paar weeën makkelijk geboren en Flo begint gelijk met zorgen. Dit herhaald zich nog 3 keer, om 1.15u, om 1.30u en de laatste komt om 1.55u. De laatste drie kittens zijn allemaal fawn, dus Flo en Fynn hebben dan vijf kindertjes in hun eigen kleuren blauw en fawn.
Ik heb zelden zo`n makkelijk bevalling mee gemaakt als deze van Flo en dan nog wel voor de eerste keer. Als ik terug denk aan Tess vorig jaar mei; dan besef ik me weer hoe zwaar zij het toen heeft gehad. Ook is Flo ontzettend snel met het schoonmaken van haar zelf want als ik vanmorgen wakker wordt is zij zelf en alles om haar heen al weer helemaal schoon en ook dat heb ik eigenlijk nog nooit zo gezien. Meestal is het echt wel nodig om het kraambed te verschonen en nu ziet alles er pico bello uit. Wat een kanjer van een mamma!
Flo is ook echt heel relaxt met haar kindertjes bezig en ik ben dik tevreden als ik zie hoe alles er uit ziet. De kleintjes lijken gelijk goed te drinken, ze zijn mooi vol en ze glanzen enorm. Ik heb ze gewogen en de gewichtjes liggen tussen de 109 en 115 gram wat best flink is voor een nestje van 5. Als ik het goed heb gezien dan zijn er 2 fawn poesjes, 1 fawn katertje, 1 blauw poesje en 1 blauw katertje in het nestje en dat is toch een pracht verdeling:-)
Kortom ik ben een blij en tevreden mens!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten