maandag 15 oktober 2012

Klaar voor de kittens

Vandaag heb ik in de achterkamer alles klaar gezet voor de komende geboorte van de kittens van Flo. Ze heeft nog een week dracht te gaan, maar ik wil alles lekker op tijd klaar hebben staan zodat ze kan wennen aan de twee plekjes waar ze haar kittens mag neer leggen.
Ik merkte vorige week al dat Flo op zoek was naar plekjes waar ze haar nest wil gaan maken. Ze maakte de keukenkastjes in de achterkamer open en ging eens binnen kijken om het te inspecteren. Ik heb Lex gevraagd of hij een schuifje op de deurtjes wil maken want ik ben bang dat ze daar wil gaan bevallen en als ik dat niet in de gaten heb, liggen de kittens daar veel te koud.
Ik heb nu dus 2 plekjes gecreëerd;
één in de bench met een grote kattenbak die al eerder dienst heeft gedaan als nest. Sommige poezen willen alleen in een hol wat overdekt is bevallen en dus heb ik die grote kattenbak daar ooit voor aangeschaft. Lekker een warmte kussentje op stand 1 erin en dat lijkt mij een geschikt plekje. Klein kattenbakje er naast en dan zou het toch een mooi plekje moeten zijn.
Als tweede plek heb ik een doos neer gezet met daarin ook een warmte kussentje en die doos staat afgeschermd met een soort ren die Lex heeft gemaakt voor de kattenbak. Als de kattenbak nl. niet afgeschermd staat dan gaan de honden er uit eten. Nu wil ik ook niet dat de honden bij de kittens van Flo kunnen komen, dus vandaar dat beide nestplekken zijn beschermd. Zo kan Flo hopelijk in alle rust bevallen en moederen en zo niet dan moet ik óf de honden verplaatsen naar de gang, óf Flo met haar kittens tijdelijk verhuizen naar boven. Ik wil het eerst proberen hier in de achterkamer en daarvoor is alles nu gereed.
Flo is flink gegroeid, dus ik ben heel benieuwd wat er gaat komen. Zou ik gokken dan denk ik 4 kittens, maar we zullen het moeten afwachten. Het zou erg leuk zijn als er een fawn meisje geboren wordt want daarvoor is al belangstelling uit Noorwegen van een fokker:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten