dinsdag 9 oktober 2012

Nog meer klein grut.....?!

Onze Flo is op het moment al 7 weken drachtig, dus nog 2 weken te gaan! Dat gaat al opschieten en dat is ook te zien aan Flo, haar buikje groeit goed en ik ben natuurlijk heel benieuwd hoeveel kittens er gaan komen. Het is altijd leuk om daarover van te voren met elkaar te wedden, maar eigenlijk maakt het ook niet uit. Als ze maar gezond ter wereld komen en Flo het goed doet met de bevalling. ik maak rondom de uitgerekende datum ook geen afspraken want ik wil er graag voor Flo zijn als ze gaat bevallen. Ik weet van Nimah dat zij alleen wilde bevallen als ik erbij was en daarom wil ik er ook voor Flo zijn als het zover is.

Verder is er echt goed nieuws over Tess; zij is na een jaar niet krols te zijn geweest zondag ineens krols geworden! Ik zat hier in de achterkamer achter de pc en ineens hoorde ik Fynn lokkende geluidjes maken tegen Tess en toen ik keek......zat hij bovenop haar!! Ik zou echt bijna van mijn stoel zijn gevallen van verbazing want ik had helemaal niet gemerkt aan Tess dat ze al krols was, maar Fynn had  het wel feilloos in de gaten:-) Die eerste keer zag ik haar staart nog niet op zij gaan, maar even later....jawel hoor....deden ze het bovenop de tafel en dat was absoluut een geslaagde dekking.
Eerst zit je maanden te wachten totdat Tess krols wordt of Flo oud genoeg om gedekt te worden en nu heb ik waarschijnlijk 2 drachtige poezen. Van Flo is dat natuurlijk al zeker en haar nestje wordt verwacht rond 22 oktober, van Tess kunnen we over 3 weken zien of ze drachtig is en dan zou zij rond 9 december bevallen. Tess is nog tot vanmiddag bij Fynn geweest en dus zal zij zeker meerdere keren gedekt zijn, maar toen moesten de poezen weg uit de achterkamer want......Fynn kreeg vanmiddag een krolse dame op bezoek.

Asmara Noa of Bahir Dar( roepnaam Noa) is vanmiddag gekomen om gedekt te worden door Fynn. Noa is een dochter van Tess en het is dus erg leuk dat zij nu weer hier is om gedekt te worden door Fynn. En nog leuker dat zowel moeder Tess als dochter Noa straks misschien drachtig zijn van dezelfde kater en ook nog bijna tegelijk moeten bevallen:-) Maar dan moet er wel wat gaan gebeuren want tot nu toe heeft Noa nog niet veel zin in haar date met Fynn. Ze heeft de hele middag en avond in haar reismandje gezeten zonder daar uit te willen komen, ook niet als Fynn zijn verleidelijke geluidjes liet horen. Lex heeft geprobeerd haar uit haar mandje te lokken met vis, maar ook dat werkte niet, ze bleef nog steeds grommend in haar mandje zitten. Gelukkig maakt Fynn zich niet echt druk, hij geeft haar de tijd en probeert haar niet ongevraagd te bespringen. Toen ik om 23u hier ben gaan zitten achter de pc was Noa net uit haar mandje tevoorschijn gekomen! Ondanks dat ze nog flink gromt en blaast als Fynn te dichtbij komt, wordt er dus wel vooruitgang geboekt. Noa en Fynn houden elkaar constant in de gaten en Noa beweegt zich nu ook af en toe door de kamer en blijft in de buurt van Fynn, maar nog niet echt dichtbij. Ik ben benieuwd hoe ik ze morgenochtend aan tref. Het zou me niet verbazen als ze "het" dan hebben gedaan en alles "koek en ei" is tussen Fynn en zijn dame. Hopelijk kan ik dan ook een leuke foto maken van het tweetal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten