woensdag 21 juli 2010

Zwemmen met Max, Boris en Roef

Vandaag had ik afgesproken met Iris om samen met haar en Roef te gaan zwemmen op Landgoed Mariendaal tussen Arnhem en Oosterbeek. Sinds gisteren logeert Boris bij ons en het leuk ons wel heel leuk om met de drie gebroeders te gaan zwemmen. Even voor de duidelijkheid......de honden zwemmen en wij kijken! Maar ook daar kun je verschrikkelijk nat van worden hoor. Drie water uitschuddende honden waar van en één ook nog regelmatig tegen je opspringt.....daar wordt je nat van, maar met dit weer ....is het ook weer zo droog:-)
Ik was wel benieuwd hoe het zou gaan met de drie broers want de logeerpartij van Boris verliep nog niet helemaal rustig. Hij is gisteren middag gekomen en met Max ging het vrij snel goed. Na de gebruikelijke signalen( lees: gegrom en gehap) van Max om te laten zien dat hij toch echt de grote broer is, werd er al flink gestoeid.
Maar.....met Keli verliep het minder makkelijk. Boris is ontzettend geïntrigeerd door haar geur- lijkt het- hij blijft haar onder haar staart ruiken en daar is Keli echt niet van gediend. Normaal zou ze hem dan even duidelijk laten zien wat zijn plaats is, maar- ws. doordat ze drachtig is en niet zo veel fut heeft- stelt ze zich nogal verdraagzaam op en daar weet Boris zich geen raad mee. Hij blijft haar maar opzoeken en gaat staan te blaffen om haar ergens toe te bewegen.....ik spreek geen "honds", dus ik heb geen idee wat hij van haar wil.Ook vanacht kon Boris daardoor zijn rust erg slecht vinden en dus moest hij samen met Max in de keuken slapen. Daar heeft hij ook eerst nog zitten blaffen, toen piepen en tegen de deur aan springen. En jullie weten het vast al uit eerdere verhaaltjes.....mijn - maar die van Lex ook- nachtrust, is heilig. Gelukkig werd het vanaf een uur of half 2 rustig en hebben we toch nog kunnen slapen.
Vandaar dat ik wel benieuwd was hoe het vanmorgen zou gaan. Allereerst moet ik zeggen dat het een prachtig plekje is om met de honden te zijn. Prachtig bos, met een beek en dus geen stilstaand water, dus geen gevaar om in te zwemmen. En dat hebben de "mannen" gedaan. Althans...vooral Max, want alle stokken waren natuurlijk voor hem en die werden ook streng door hem bewaakt. Pas als hij aan het zwemmen was konden we een stok voor Roef en Boris gooien, maar dan ging Roef voor want Roef was met veel bombarie aan Boris aan het duidelijk maken dat hij toch echt het jongste broertje is en daardoor -bijna- geen rechten heeft. Boris heeft dus weinig kans op stokken uit het water halen gehad. Hij heeft meer aan de kant geplonst en toen hij even kon zwemmen moesten we lachen om zijn rughaar wat bleef drijven op het water. Erg grappig om te zien:-))
Nu zijn de drie gebroeders hier want ook Roef is vanaf nu aan het logeren en er is nu rust in huis. Iedereen ligt om me heen te slapen, alleen Rana is buiten.
Roef en Boris waren net in de tuin ook al lekker aan het stoeien, dus kennelijk zijn de verhoudingen duidelijk geworden. Als ze nu vanacht ook nog allemaal lekker slapen, zijn we dik tevreden.

2 opmerkingen:

  1. Leuke verhaaltjes op je blog hoor! En mij viel meteen de naam 'Roef' op, zo heet mijn Witte Herder ook!! Weet je ook dat het 'Roemrijke Wolf" betekent? Daar kwam ik vorig jaar eigenlijk pas achter maar vond het erg leuk omdat ik hem ook vaak wolfje noemde omdat hij zo op een wolf lijkt!
    Ik hoop dat jullie vannacht kunnen slapen!

    Groetjes Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enorm toeval, ook een Roef!! Toch niet een veel voorkomende naam:-))
    Afgelopen nacht hebben we gelukkig lekker kunnen slapen want de rust is aardig weer gekeerd!
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen