maandag 12 juli 2010

Tess!

En dan eindelijk...nieuws over een Somali poesje. Een hele poos geleden schreef ik al over mijn pogingen om een Somali poesje te zoeken waar ik ook mee zou mogen fokken. Was ik eerst op zoek naar een blauw poesje, uiteindelijk ben ik op zoek geweest naar een wildkleur meisje. In Duitsland en ..... Engeland. Ik kreeg ook nog fokkers door in Scandinavie en Tjechie( Karin heeft goed mee gedacht en gezocht, bedankt daarvoor!!)Omdat ik dat te ver vond ben ik lang bezig geweest met Duitse fokkers, maar het valt echt niet mee. Ik sta nog op één wachtlijst bij een Duitse fokker, maar dat is niet meer nodig, want....In Engeland heb ik uiteindelijk- met hulp van Jaqueline, bedankt daarvoor- een wildkleur Somali poesje gevonden waar mee gefokt mag worden en ook met nieuwe bloedlijnen voor Nederland. Dat betekend dus dat ze een mooie aanwinst is voor het Somali ras. Haar officiële naam is: Stacym Winsom Woman en haar roepnaam wordt: Tess.
En dan nu een foto van dit mooie meisje
In het weekend van 7 en 8 augustus gaan Jaqueline en ik samen naar Engelend om twee meisjes op te halen. Tess, mijn wildkleurtje en Whisper, een sorrel meisje voor Jaqueline. Jaqueline heeft een Somali kater die later evt. deze meisjes kan dekken en dat is natuurlijk helemaal leuk. Krijgen de zusjes kittens van dezelfde kater, maar dat is toekomstmuziek. eerst maar eens zien dat alles gaat zoals gedacht en dat we ons kleine poesje hier thuis hebben en kan wennen aan Nimah en Fay. De komende tijd mag ze dan lekker spelen en genieten voordat we ook maar aan fokken met haar gaan denken. Ze kan hopelijk over een paar maandjes spelen met de kittens van Fay. Als daar een blauw poesje bij zit blijft dat hier wonen en dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn voor Tess. Een jong speel kameraadje:-) En dan zou ons viertal in de kleuren sorrel( NImah),Fawn( Fay), wildkleur( Tess) en blauw compleet zijn.
Heerlijk!! Ik kijk er naar uit!

2 opmerkingen:

  1. Ik heb haar nog niet in het echt gezien, dus dat is nog spannend, maar....ik ben nu al verliefd op haar:-))

    BeantwoordenVerwijderen