vrijdag 23 juli 2010

Zo maar wat nieuwtjes...

Om jullie even helemaal op de hoogte te stellen van alles wat er hier gebeurt; wat nieuwtjes:
* Het konijnenpension zit, op 1 hok na, vol. Zelfs een Vlaamse reus van 9 kilo!! is bij ons aan het logeren. Met alle gasten in de "appartementen" ziet het er heel gezellig uit.
* Het lijkt erop dat Fay drachtig is van Umberto. Haar tepeltjes zijn mooi rose en normaal zijn die wit. Als ze nu ook nog wat gaat groeien dan weten we het helemaal zeker en verwachten we begin september een nestje Abessijn kittens.
* Gisteren heb ik Nimah wederom naar Bovenkarspel gebracht om daar gedekt te worden. Hopelijk is de derde keer "scheepsrecht" want het is iedere keer een eind rijden, maar vooral ook een grote teleurstelling als ze niet drachtig blijkt te zijn. Deze keer is haar lover; Camry. Camry is een onervaren dekkater, die hopelijk van Nimah leert hoe het in zijn werk gaat. Mocht deze dekking slagen en Nimah wordt drachtig dan kunnen we uit deze combinatie 4 kleurtjes verwachten; sorrel, blauw, wildkleur en fawn! Zou dat niet fantastisch zijn een "toverballen-nestje".
* Gisteren is de werpkist voor Keli gebracht door John en Marion en dus kan Lex in het weekend aan de gang met het neerzetten van de kist in de huiskamer. Keli groeit op het moment flink door en we zijn dus heel benieuwd hoe veel pupjes er geboren gaan worden. Maar wat het meest belangrijk is; Laat alles met Keli en de pupjes goed gaan!
* de aanvragen voor een pup lopen binnen. Het blijft ongelofelijk, maar we hebben nu al 12 mensen op ons lijstje staan. We hopen wel dat er niet zoveel pups geboren worden want dat is voor Keli een enorme belasting en voor ons natuurlijk ook.
* Deze week heeft Guus de schilpad een maatje gekregen in de vijver. we hebben een tweede schildpad, die iets kleiner is als Guus, gekocht als gezelschap en we hebben haar "Loes" genoemd. Ik had in de dierenwinkel gevraagd of een schildpad gelukkiger zou worden van een soort genoot erbij en daar zeiden ze van niet, maar.....het leek LEX!! wel leuk om er twee te hebben. Nou dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen.....
* Roef en Boris- onze logees- hebben elkaar helemaal gevonden in het spelen en leven zich samen helemaal uit. Gelukkig is Boris een stuk meer op zijn gemak geraakt hier in huis en slapen we `s nachts allemaal weer goed:-)
Ik geloof dat dit het wel zo`n beetje was. Ik moet vandaag en zondag nog werken en dan heb ik een hele poos vrij om me bezig te gaan houden met de bevalling en daarna de pupjes van Keli. Daar heb ik- en Lex ook- enorm veel zin in. Omdat ik in augustus maar 4 dagen in de weekenden werk- als Lex thuis is- is er alle tijd om goed voor Keli en haar pupjes te zorgen en dat is een heerlijk vooruitzicht!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten