zondag 18 juli 2010

Het konijnenvakantie pension....

Het konijnenvakantie pension is bewoond:-) Er zijn op het moment al 10 gasten aan het logeren in de luxe kamers van dit pension. Het ziet er dan ook heel gezellig uit. Toen Lex klaar was met het bouwen en verven van alles zag het er al mooi uit, maar nu er ook echt gasten zijn......is het gaan leven!!
Er zijn nu 5 cavia`s en 5 konijnen verdeeld over 5 hokken. Wat ik erg leuk vind is dat de meeste konijnen en cavia`s niet alleen worden gehouden, maar samen met een maatje. In de natuur leven deze knagers ook niet alleen, maar in een groep en het is voor hun welzijn heel goed als ze een maatje hebben. Natuurlijk kun je ook al mens een maatje zijn.
Als je konijn veel in handen komt voelt hij/zij zich ws. ook niet zo alleen, maar een soortgenoot om tegen aan te zitten, om elkaar te wassen en samen te slapen en te eten.....het lijkt mij dat dit een cavia en/of konijnen leven verrijkt. Ik geloof ook dat mensen zich daar steeds meer bewust van zijn. Zeker de mensen die hier in het pension komen met hun dier. Er is nu één klein konijntje wat alleen is, maar......zij gaat gedekt worden en wellicht dat er dan een dochtertje bij haar blijft wonen. Een nestje met een konijn krijgen is hartstikke leuk. Wij hebben ook een aantal nestjes gehad met onze dames en daar heb ik altijd erg van genoten. Fokken zit nu eenmaal in mijn bloed( denk ik)

Ik ben ooit begonnen met het fokken van woestijnratjes( gerbils) die ik samen in een aquarium had zitten en af en toe kwam daar en nestje van. Gerbils zijn niet net als konijnen dat er achter elkaar nestjes komen, maar ze nemen de tijd:-)) Die kleintjes verkocht ik dan weer aan de dierenwinkel want ik had erg mooie kleurtjes; nl. siamees en burmees. Ik had deze gerbils op de opleiding Dierverzorging in Barneveld gekocht waar ze als "lesmateriaal" allemaal mooie kleurtjes hadden zitten.
Daarna ben ik over gegaan op de nestjes met de konijnen. En toen volgden twee nestjes kittens met onze poes Lizzy. Zij werd -bewust hoor- op straat gedekt door een kater die daar gewoon rond liep. Van die nestjes genoot ik zo dat het plan werd geboren om een Abessijn poesje in huis te nemen om daar mee te gaan fokken. Vanaf toen werd het dus erg serieus:-) Het vervolg mag duidelijk zijn.....daar achteraan is het fokken met Keli nog gekomen en er zijn hier al heel wat nestjes Abessijntjes geboren.
Zo kom ik via het konijnenpension toch weer bij het fokken met Abessijnen....kunnen jullie het nog volgen??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten