dinsdag 6 juli 2010

Eindelijk.....

Eindelijk weer eens een verhaaltje van me over van alles en nog wat. Waar moet ik beginnen...eerst maar vertellen dat Keli drachtig is,joepie! Begin augustus verwachten we een nest van Keli en Beau. Beau is ook de vader van Max en dus weten we al dat dit een heeeel erg leuk nest gaat worden. We zijn zelf zo blij met Max:-)

Nimah is nu 2x gedekt door Rocky, maar helaas. Allebei de keren is ze niet drachtig geworden:-( Ze mag gelukkig weer komen voor een herdekking, maar omdat Rocky ondertussen is gecastreerd, wordt het wel een andere kater.

En dan Fay. Haar heb ik vandaag opgehaald in Assendelft waar ze is gedekt door Hotchokolate Umberto. Umberto is ook de vader van Fay haar vorige nestje en dat was zo`n mooi nest dat ik heel graag nog een dekking van hem wilde. Toen ik hoorde dat Umberto gecastreerd gaat worden heb ik Fay eerder laten dekken dan ik eigenlijk van plan was, maar anders had ik geen kans meer op een nest uit deze combinatie. Bij poezen mag je drie nestjes fokken in twee jaar en hoe dat verdeeld is maakt niet uit. Je zou dus 3 nestjes kort achter elkaar kunnen hebben met een poes als je daarna maar wacht tot die twee jaar voorbij zijn. Normaal wacht ik altijd een jaartje tussen twee nesten, maar nu zit er dus maar 5 maanden tussen. Gelukkig was ze al goed hersteld dus ze zal deze dracht en dit komende nestje weer goed aankunnen. Daarna krijgt ze dan een lange poos rust!
Ik ga nu heel hard duimen dat er in dit nestje een blauw poesje zit want dan mag dat hier blijven wonen. Dat zou een mooie aanvulling zijn vor onze cattery. Meerdere fokkers vonden de kittens uit de combi Umerto x Fay erg mooi en dus is het wat dat betreft veelbelovend een poesje aan te houden. Ook de bloedlijn van Umberto is erg interessant én dan het belangrijkste: ik hoor goeie berichten van de eigenaren van Matiz, Aygo en zafira over het karakter van hun jongste aanwinst:-))

Over Guus is ook nog van alles te melden en ook over mijn zoektocht naar een Somali poesje is best een hoop nieuws, maar dat bewaar ik maar voor volgende verhalen want anders heb ik straks niets meer te vertellen.....:-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten