dinsdag 22 november 2016

wachten, wachten, wachten...

Zo relaxt ligt Noes er nog bij....
Het wachten totdat Noes gaat bevallen, gaat door. Ook vannacht is er weer niets gebeurt en dus heb ik vanmorgen toch even de dierenarts gebeld om te overleggen. Mijn angst was dat er een kitten dwars zou liggen waardoor de kittens niet in kunnen dalen en dat daardoor de bevalling niet op gang komt.

Ik mocht gelijk komen met Noes om alles even na te kijken. De dierenarts voelde niets geks, temperatuur goed en nog geen melk uit de tepels. Ws dus gewoon haar tijd nog niet. Daphne stelt voor om een echo te maken zodat we kunnen zien of de kittens nog kloppende hartjes hebben.
Noes wordt op een kussen gelegd, haar buikje wordt geschoren en dan de koude gel erop. Al gauw zien we een hartje kloppen en uiteindelijk lijkt het erop dat er 3 of 4 kittens in haar buik zitten. Daphne maakt ook nog een röntgen foto om zeker te weten dat er geen kitten voor de uitgang ligt. Die foto is heel snel gemaakt en er is duidelijk te zien dat er 4 kittens keurig liggen te wachten totdat ze naar buiten mogen.

Ik ben nu weer gerust gesteld. Het is gewoon de tijd nog niet voor Noes om te bevallen en er is niets wat me ongerust kan maken. Gewoon afwachten dus.
Ik ben wel blij dat ik ben gegaan en als Noes morgen middag nog niet is bevallen ga ik weer even met haar naar de praktijk om haar na te laten kijken. Meer kunnen we niet doen!

Ondertussen doen de twee katertjes van Fiep het prima. Ik vind dan ook dat Fiep niet constant meer iemand om zich heen hoeft te hebben en dus heb ik haar met haar doos naar de logeerkamer verhuist. Ik kan dan gewoon weer in ons eigen bed gaan slapen en mocht Noes vanavond nog niet zijn bevallen dan slapen Noes en ik bij Lex of ik ga beneden in de huiskamer slapen met Noes. Maar ik hoop echt dat Noes straks ineens weeën krijgt en me verrast met 4 gezonde kittens.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten