zaterdag 26 november 2016

Het gaat goed!!

De kittens groeien goed en Fiep heeft het helemaal onder controle met haar grote gezin. De kleintjes liggen heerlijk met z`n 5en tegen elkaar aan en hebben mooie ronde buikjes. Wat ben ik blij :-)
Ik kijk nu zonder angst in de doos. Als je achter elkaar een paar kittens verliest dan ben je gewoon bang om te gaan kijken omdat je bang bent weer iets te zien wat niet goed gaat. Maar gelukkig is dat niet zo en lijken ze alle 5 dik tevreden te zijn met mama Fiep.

De twee katertjes van Fiep wegen al in de 200 gram, dus dat zijn echte kerels. Ik heb ze ook een naam gegeven; Het Somali katertje noem ik Akiki en het Aby var katertje Rafiki . Twee Afrikaanse namen met dezelfde betekenis; Vriend
Als beide katertjes hun naam eer aan gaan doen dan zijn de mensen waar ze in huis gaan komen heel gelukkig.

Voor de poesjes van Noes ben ik nog aan het nadenken. Ik vind dat extra moeilijk omdat ik 1 van de poesjes zelf ga houden. Dan wil ik eigenlijk ook een naam kiezen die ik ook gelijk als roepnaam kan gebruiken. Ik denk daarbij aan namen van Afrikaanse natuurparken en zou dan komen op Erindi, Etosha en Saadani. Maar helemaal zeker ben ik nog niet, al vind ik Indi en Dani zeker mooi als roepnaam.

Over de kleurtjes van de kittens van Noes ben ik nog niet zeker. Het lijkt er op dat het 2 chokolaatjes zijn en 1 sorrel poesje, maar helemaal zeker ben ik daar nog niet over. Dit zijn de eerste kittens die hier zijn geboren die chocolat kunnen zijn, dus ik heb even de mening van andere fokkers nodig om zekerheid te hebben. Ik ga een duidelijke foto op facebook zetten en dan hoor ik wel welke kleurtjes ze hebben.

Met Noes gaat het ook goed. Hoewel ze duidelijk baalt van haar
romper doet het wel precies waar het voor dient....ze kan niet meer aan de wond likken en ik vind ook dat het er heel goed uitziet. Ook haar melklijsten zijn geslonken naar een normaal formaat, dus gelukkig heeft ze geen stuwing meer en lijkt het gevaar voor een melkklier ontsteking ook geweken. Ze heeft nog antibiotica vanwege de keizersnede en dus heb ik goeie moed dat ze snel zal herstellen. Ik hoop dat Noes en Mila dan ook eindelijk vriendjes gaan worden want Noes heeft dan in ieder geval geen last meer van haar hormonen. Zo snel ze is hersteld van de keizersnede zal ik Noes laten steriliseren en dan mag ze hier lekker leven als allerliefste huispoes.



Ik krijg weer positieve energie van deze ontwikkelingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten