vrijdag 25 november 2016

Noes vervolg..

Had ik zo gehoopt op 2 nestjes zonder problemen.....helaas dat zit er niet in deze keer.

Helaas heb ik moeten concluderen dat Noes geen melk gaf aan de kittens. Niet omdat ze geen melk heeft, maar de kittens krijgen de tepels niet te pakken. Ik heb nog nooit zulke platte tepels gezien als die van Noes en helaas zijn ze zo plat dat de kittens er geen grip op kregen.
Ik merkte dat doordat de kittens ontzettend onrustig door de doos bleven kruipen en ze schreeuwden ook veel van de honger. Noes ging wel liggen maar ik kon zien dat de kittens geen tepel te pakken kregen en Noes werd daar ook erg ongedurig van. Daarom heb ik woensdag middag besloten om de kittens van Noes voorzichtig bij Fiep te gaan leggen.
De eerste 2 heb ik weg gehaald en Noes merkte daar niets van. Bij Fiep in de doos gelegd werden de kittens warm welkom geheten en ze mochten gelijk aan de tiet en er werd binnen een paar minuten gedronken!! Fiep kijkt heel blij en straalt uit dat ze heel blij is met haar grote gezin.
Wat later haal ik weer een kitten bij Noes weg en ook dat wordt met liefde verwelkomt door mama Fiep. En dan het laatste kitten...hoe zal Noes reageren als ze helemaal geen kindjes meer heeft??
Ik leg het 4e kitten bij Fiep en neem Noes mee naar beneden zodat ze niets hoort van de geluidjes van de kittens. Nu ze kunnen drinken bij Fiep hoor ik zowiezo bijna geen geluidjes meer- alleen een tevreden geslurp- en ze vallen ook al snel in slaap. Buikjes vol en eindelijk rust.

Noes is beneden snel tevreden. Ze vraagt heel veel aandacht die ze krijgt van mij en Lex en het lijkt haar niet veel te doen dat ze haar kindjes niet meer om zich heen heeft. Gelukkig wat er nog geen sterke band opgebouwd tussen Noes en haar kittens want dan was dit veel en veel moeilijker geweest. Ik had gehoopt dat Noes en Fiep samen zouden kunnen moederen en dat zou natuurlijk helemaal top zijn geweest. Noes en Fiep samen in een doos en samen zorgen voor het kleine spul. Helaas is Fiep weer enorm beschermend naar de kittens toe en ze vliegt dan ook alles aan wat haar kleine grut zou kunnen bedreigen. Het is mooi om te zien dat ik helemaal bij haar wereldje hoor en dat ik alles met de kittens mag doen maar Noes in de
buurt...dat gaat helaas niet lukken.

En nog is de drukte niet voorbij en kan het grote genieten nog niet beginnen..... Gisteravond zie ik dat de wond van Noes is gaan wijken. Ik weet niet of dat kwaad kan en besluit toch maar de dierenarts te bellen. Ik kan gelijk komen en hij is niet tevreden hoe het er uit ziet, dus de wond wordt gelijmd. Dan kan ik weer naar huis met een Noes die het allemaal maar niets vind en het lijkt wel of ze uit nijd de wond weer open likt én ze trekt ook aan het knoopje van de onderhuidse hechtingen. Weer bellen en weer terug naar de dierenarts. Het wordt weer gelijmd en deze keer krijgt ze ook een romper aan zodat ze er niet meer bij kan. Rust voor ons en voor Noes die zich lekker overgeeft aan haar vermoeidheid en lekker gaat liggen slapen op schoot.

Als ik `s avonds nog een keer kijk bij Fiep en de kittens, zie ik dat het katertje van Noes niet helemaal goed gaat. Ik leg hem aan bij Fiep en dan probeert hij wel te zuigen. Later ga ik weer kijken en hij lijkt toch achteruit te gaan. Ik geef hem wat melk en hoop dat hij daardoor net wat meer kracht heeft
om zich te redden tussen de andere 5 drukteschoppers. Helaas heeft hij de ochtend niet gehaald en dat betekend dat er van de 8 kittens nog 5 over zijn. Zou ik het nou hebben gehad met de verdrietige dingen? Het gaat me niet in de koude kleren zitten om 3 kittens te verliezen, te weten dat Noes niet geschikt is voor de fok én naar de dierenarts te racen omdat de wond van Noes een beetje open ging staan..... Ik wil zo graag gaan genieten van het kleine spul met super mama Fiep. Nu zit ik naast de doos en lijkt alles heel goed te gaan. De kittens weer gewogen en ze groeien allemaal. Het aby var katertje van Fiep heeft zelfs zijn oogjes al open!! Dat zijn de kleine dingen waar ik blij van wordt en die ik zo goed kan gebruiken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten