zondag 20 november 2016

Verdrietig vervolg.....

Tijdens de bevalling van Fiep is Noes constant in de logeerkamer. Ik heb haar ook meegenomen in de hoop dat Noes en Fiep op die manier het gevoel zullen hebben dat ze het samen doen. Noes ligt lekker op het bed en af en toe komt ze even bij de doos kijken. Ze staat op mijn schoot over her randje van de doos te kijken en ze vind het maar een vreemd gebeuren.
Ik hoop dat ik in de logeerkamer kan slapen bij Fiep en met Noes.
Dat gaat helaas niet lukken want de dames beginnen te grommen naar elkaar.
Ik heb Fiep dus met haar kindertjes in de logeerkamer gelaten en met Noes ben ik beneden in de huiskamer gaan slapen- op het bed van Lex.
Helaas is er `s nachts niets gebeurt bij Noes en dus laat ik Noes bij Lex in de huiskamer en ik ga bij de doos van Fiep zitten. Fiep is ontzettend blij dat ze mij ziet en kruipt bijna in me.

`Middags komt Jessie( mijn dochter) op bezoek en samen zitten we gezellig op het bed in de
logeerkamer. Het valt ons op dat er één kitten niet helemaal goed lijkt en als ik het oppak blijkt het ook erg koel te zijn. Ik rol het in mijn trui om het wat warmte te geven, maar het is mij wel gelijk duidelijk dat dit niet goed is. Dat zie ik ook aan de reactie van Fiep. Zij vind het prima dat ik het uit het nest haal en ze komt even bij haar kitten ruiken als het in mijn trui ligt. Zou het een gezond kitten zijn dan zou Fiep veel feller reageren en het kind gelijk terug willen slepen in de doos.

Na een poosje komt Fiep weer kijken bij haar ernstig verzwakte kitten. Ze pakt het op en neemt het mee in de doos- apart van de andere 3 kittens. Ze draait zich helemaal om het kitten heen en het is duidelijk dat Fiep afscheid aan het nemen is. Ik heb dat één keer eerder mee gemaakt in het verleden en dat is ontroerend mooi om te zien. Natuurlijk ook heel verdrietig want het blauwe poesje was goed begonnen met drinken en ineens draait dat helemaal om. Niet lang daarna slaapt het kitten in.....

De andere 3 kittens doen het gelukkig goed maar ik vraag me wel af of dit het kitten is wat het bij de geboorte moeilijk had om op gang te komen. Misschien dat er dan toch iets verkeerd was??

In de avond verhuizen Jessie en ik naar de slaapkamer van Lex en mij zodat we tv kunnen kijken. De doos van Fiep verhuist gewoon mee en zolang Fiep ons maar in de buurt heeft vind ze alles goed.
Daarom lijkt het een goed plan om Fiep met haar kittens bij Lex op de slaapkamer te laten staan en slaap ik met Noes in de logeerkamer.
Ook deze nacht gebeurt er helaas weer niets bij Noes en dus beginnen we aan de zondag zonder een tweede nestje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten