woensdag 22 september 2010

Zes kleine puppy`s......

En toen waren er nog maar vijf!
Gisteren is mijn kleine vriendinnetje Steffi vertrokken. Zondag zijn de puppen getest en het zijn wederom een stel stabiele pups! Schrikken nergens van, zijn niet bang en behoorlijk ondernemend. Nou om dat te horen hadden we de test niet nodig, dat hadden we zelf ook al gemerkt. Er is steeds meer gebarricadeerd in de tuin en in huis.
Omdat de pups weer zo stabiel zijn was er geen reden om Steffi niet te laten vertrekken....Maar moeilijk was het wel:-(
Steffi was natuurlijk al vanaf het begin mijn favoriete pup. Ze was lekker stevig- en daar hou ik van-, ze was erg mensgericht en knuffelig- daar hou ik van- én de test gaf ook nog aan dat ze echt mijn pup zou kunnen zijn...Maar....ze is gisteren opgehaald om in Oss te gaan wonen. Gelukkig zijn haar nieuwe baasjes heel enthousiast; ze zijn vaak wezen kijken en dat doet goed. Het geeft vertrouwen dat Steffi op de juiste plek terecht is gekomen. Ik moest wel huilen toen ik afscheid nam van Steffi, maar daarna heb ik haar met vertrouwen overgegeven aan haar nieuwe baasjes. Zij zullen echt een geweldige hond gaan krijgen aan Steffi. Natuurlijk is het in het begin niet makkelijk; Steffi moet wennen in een totaal nieuwe omgeving, met nieuwe mensen en zonder haar vertrouwde geurtjes en nestgenootjes om haar heen.
Ze zal dus tijd nodig hebben om te wennen, maar dat realiseren haar nieuwe baasjes zich ook en als ze daar lekker de tijd voor nemen komt dat wel goed:-))

En dan gaat vandaag de tweede pup verhuizen. Siep gaat ook naar het zuiden van het land: Nederweert in Noord-Limburg.
Hij wordt straks opgehaald en dat is ook weer lastig, maar ik weet dat het minder moeilijk zal zijn als met Steffi.

Dan komen vanmiddag Luuk en Karin. Zij hebben al een nestbroer van Max en gaan nu dus voor een klein broertje erbij. Nou ja "klein". Sido is de grootste reu die we erbij hebben en een echt lobbes. Dat zal goed passen bij zijn wat drukkere broer Mister.

Met Karin en Luuk is het de bedoeling om vanmiddag naar de hei te gaan met de pups. Daar zal ik morgen vast een leuk verhaal over kunnen schrijven.

2 opmerkingen:

  1. Het was geweldig met de pups op de hei. Wat een geweldig nest! Wij tellen de dagen af tot Nowa mee mag..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal vandaag een verhaaltje schrijven en die prachtige foto`s van jullie erbij plaatsen:-)

    BeantwoordenVerwijderen