dinsdag 7 september 2010

Gisteren!

Gisteren was een drukke dag. Maar gelukkig wordt ik tegenwoordig op tijd gewekt door de puppen want dan heb ik flink de tijd:-)) Vanaf half 8 zijn de pups wakker en laten ze horen dat ze andere plannen hebben dan in de kist blijven zitten. Dat betekend dat ze zin hebben in een flinke lebber bij mama, want daar wordt zeker `s morgens nog flink gedronken. Dat is dus het eerste, pups uit de kist, Keli in de kamer en lebberen maar. Dan Keli weer in de gang, allemaal poepen en dan vlees eten. Dat gaat er ook goed in hoor, ze eten dan een kilo vlees met z`n 6en!
Vervolgens de grote honden eten, uitlaten,ontbijten en de kist verschonen en dan-weer- koppie thee:-))
Ik dacht me toen aan te gaan kleden om met Jessie naar Arnhem te gaan want Jessie moest haar theorieexamen doen voor haat rijbewijs. Maar....in de tussentijd werd ik nog gebeld of ik ruimte in het konijnenpension had. Nou alle hokken stonden leeg, dus met hoeveel konijnen wil je komen?! Deze meneer had de oppas geregeld voor zijn konijn, maar die belden zondag af en maandagmiddag moest hij vertrekken naar Portugal voor 2 weken vakantie. Gelijk afgesproken dus dat hij Tommie( het is een meisje, maar gekocht als mannetje)om 12.00u zou brengen. Even snel het hok klaar gemaakt met zaagsel, eten en een drinkfles en toen aankleden, alle puppen in de werpkist en met Jessie op pad. Die puppen vonden dat geen goed idee hoor, we werd luid geprotesteerd, maar soms is het even niet anders...Jessie is geslaagd en we waren precies op tijd terug om het konijn in ontvangst te nemen:-))

Ook zou er bezoek komen om 13.00u, dus tussendoor heb ik de puppen eten gegeven, die allemaal lief lagen te slapen in de kist toen we terug kwamen, ik zelf eten en allemaal lekker naar buiten want we moesten genieten van het heerlijke weer.

Om 13.00u bezoek; Ferd en Sylvia met Luna! Luna is een pup uit het vorige nest van Keli en dus 11 maanden oud. Keli moest daardoor in de gang blijven want ik durfde dat niet aan; een ander teefje bij de puppen als Keli erbij is. Ze is zowiezo eerst altijd best lelijk tegen een kind van haar als die op bezoek komen, maar nu, met de puppen.....doe maar niet.
Lekkere Bossche bollen kwamen er mee met Ferd en Sylvia, want die wonen en Den Bosch en dat ging er goed in hoor, heerlijk. Hoewel ik steeds roep dat ik te dik ben....laat ik zo`n Bossche bol niet liggen:-))

En dan Luna met Max. Geweldig leuk en lief om te zien hoe snel ze weer lekker aan het spelen waren. Elkaar uitdagen, achter elkaar aan rennen, maar ook...heel lief elkaar likken en samen met speelgoed spelen. Toen Luna de ergste energie eruit had gespeeld met Max had ze tijd om de puppen te onderzoeken en die uit te gaan dagen tot spelen. Echt heel schattig om te zien, hoe zo`n grote/kleine zus dan weer speelt met die babybroertjes en -zusje!
Sylvia heeft een hoop foto`s gemaakt van al deze activiteit en daarop kunnen jullie zelf zien hoe gezellig het was
Ondertussen was ik al een paar keer wezen kijken bij Fay want ik had toch wel sterk het idee dat zij zou gaan bevallen en dat klopte ook. Om een uur of 5 ben ik naar boven gegaan en toen zag ik aan Fay haar houding dat het zover was. Nog even wat gedronken met Lex en me toen- met puzzelboek- gesetteld op de poezenkamer. Fay had tot nu toe vrij zware en langdurige bevallingen en dus was ik op alles voorbereid. Boven gegeten om maar niets te missen en om 18.25u was daar het eerste wildkleurige kitten. Zonder duidelijke pijn, vrij snel er uit geperst. Om 18.55u volgde nummer twee, weer een wildkleurtje en toen nam Fay duidelijk even rust en ben ik beneden een poosje gaan computeren. Vanaf een uur of half 9 was ik weer boven en om 20.55u......nummer drie! BLAUW en ws. een MEISJE!! Ik weet het niet zeker want het is moeilijk te zien en ik durf het nog niet te geloven want... een blauw meisje, dat is waar ik heel hard op hoopte. Dat zou dan onze Kioni zijn, maar dat is nog te vroeg om te denken( doe ik stiekun matuurlijk toch) omdat de klentjes ook nog zo klein en kwetsbaar zijn. Eerst maar eens zien dat alles goed gaat en Fay het goed blijft doen met haar kroost. Deze bevalling was een feest om mee te maken want zo makkelijk had Fay het nog niet gedaan en dat gun je haar toch!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten