zondag 19 september 2010

Tijd voor een verhaaltje!

De griep is zo goed als de deur uit en dus is het tijd voor een verhaaltje. Het was de afgelopen dagen heus niet saai in huis hoor, maar ik had geen energie om wat te schrijven. De pups vragen steeds meer aandacht want wát een ondernemend spul. Echt geweldig, maar tegelijkertijd ook slopend. Als je dan ook nog grieperig bent zoals ik de afgelopen week dan is het soms moeilijk vol te houden om de lol van de pups te blijven zien. Maar ondanks dat dit laatste nest een zwaar nest is om te verzorgen moet ik het eerlijk zeggen...Dat heeft NIETS maar dan ook NIETS met de pups te maken. Die zijn zoooo sociaal, gezellig, ondernemend, slim en ga zo maar door. Echt een geweldige combi van Keli met Beau want ze zien er ook allemaal nog eens prachtig uit. Wat dat betreft ben ik/zijn we dus dik tevreden. SPIKE
Ook John en Marion- de eigenaren van Beau- die hier gisteren waren, vinden deze pups erg mooi en zo knuffelig. Dat knuffelige hebben ze meer dan de pups van het vorige nest. Deze week waren er nog eigenaren van een pup uit de 2 vorige nesten en die vonden het knuffel gehalte opvallend; meer dan in het nest waar hun pup uit kwam. Dat knuffelige herkennen wij ook in Max. Hij kan echt bij ons komen staan leunen om gewoon lekker een poosje gekriebeld te worden. Zit ik dus achter de pc en dan heb ik één hand om wat te doen op het toetsenbord en de andere hand is druk bezig om Max te kriebelen:-) Soms heb ik het niet eens in de gaten en zit ik gewoon al een hele poos Max aandacht te geven zonder dat ik het merk. Max heeft zo zijn manieren om te krijgen wat hij hebben wil.....

Ook het dierenarts gebeuren hebben we nog niet achter de rug. Gisteren konden we met Siep naar de dierenarts. Hij zat aan zijn oortjes te krabben en te schudden met zijn koppie. Meestal een teken dat er een oorontsteking oid. in zo`n oortje zit. Dierenarts gebeld en daar konden we gelijk terecht. Ook spannend voor SIEP want nu ging hij ook voor het eerst mee in de auto, op schoot bij John, die hem lekker gerust stelde.
En jawel hoor, aardig wat troep in zijn oren en dus moet er flink gezalfd worden. Het arme ventje; nu ook nog oorontsteking. Maar met het zalfje zal het snel genoeg weer over gaan en hopelijk kan hij naar zijn nieuwe baasjes vertrekken als hij zich weer kiplekker voelt!

Vandaag worden de puppen getest om te zien welk reutje we gaan plaatsen in welk gezin. Natuurlijk heel spannend,zeker omdat we een nieuwe "tester" krijgen en dus zijn we heel benieuwd naar de manier van testen, en natuurlijk ook naar de uitslag. Zijn deze pups weer net zo sociaal en stabiel als de eerdere nesten.....?? Ik hou jullie op de hoogte!
SILAS

Hoewel ik er aan toe ben dat de puppen gaan verhuizen- en zij denk ik ook, de wereld mag wel wat groter worden- zal het straks toch weer leeg zijn in huis. De pups vertrekken aardig verspreid, dus we bouwen langzaam af.
Dinsdag vertrekt STEFFI als eerste en dat zal wel huilen worden. Zij is tenslotte mijn lievelingetje. Gelukkig zijn haar nieuwe baasjes heel enthousiast en ze kunnen niet wachten tot ze komt....


SAM
Dan vertrekt er woensdag weer een reutje, dan zaterdag twee, zondag één en dan als laatste gaat er nog een reutje op maandag morgen.
SIDO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten